Esnek a napilapok, a bulvárra mindig van vevő

Női magazinok, rádió- és tévéműsorújságok, és bulvárlapok – változatlanul ezek a legnépszerűbb termékek a magyar sajtópiacon, ahol a Nők Lapja vezeti az eladási toplistát az átlagosan 216 ezres példányszámával, a legnagyobb példányszáma viszont az ingyen osztogatott Metropolnak van – írja a mai Világgazdaság.

A Színes RTV és a Metropol példányszáma nőtt csupán 2015 utolsó negyedévében a Magyar Terjesztés-ellenőrző Szövetség (Matesz) által vizsgált kiadványok közül. Az összes többi lap – a Blikk, a Bors, a Magyar nemzet, a Népszabadság, a Népszava, a Nők Lapja és a Story – egyaránt veszített előfizetőket és alkalmankénti vásárlókat is. A Metropol példányszám növekedése azonban nem mérvadó a piac egészét nézve, hiszen a Simicska Lajos üzlettársának, Fonyó Károlynak az érdekeltségébe tartozó napilap ingyenes, azt csak kézbe adják a terjesztők, és nem eladják.

A legnagyobb példányszámban értékesített sajtótermék a Nők Lapja sem úszta viszont meg az általános trende – írja a VG, hozzátéve, hogy e hetilap ugyanakkor mindössze ezer vásárlót veszített az előző negyedévhez képest. Hasonló alakult a Story értékesítési statisztikája, amely most 173 ezer helyett 172 ezer példánynál tart. Blikk eladott példányszáma még nagyobb mértékben, 130 ezerről 123 ezerre csökkent.

Jól teljesít a Színes RTV, amiből mintegy 155 ezret adtak el tavaly a negyedik negyedévben, míg három hónappal korábban „csak" 150 ezret. Ezzel a női magazinok után ez a legnépszerűbb kiadvány. A közéleti napilapok mindegyikének tovább zsugorodott a példányszáma, a sorrend azonban nem változott, a legtöbb példány továbbra is a Népszabadságból fogy, majd a Magyar Nemzet és a Népszava következik.

Azt egyelőre nem lehet tudni, hogy a Magyar Időkből – amelynek tulajdonosa az a Liszkay Gábor, aki korábban a Magyar Nemzet főszerkesztője volt – hányat adtak el, a lap, bár már a tavalyi utolsó negyedévben e név alatt jelent meg, a Matesz-auditban nem szerepel.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
1
Vélemény
NOL Piactér