A Fidesz-közeli dohánycég és a BAT konzorciumáé lett a verseny nélkül milliárdokat hozó dohány-nagykereskedelem joga. A 600 milliós koncessziós díjat a két cég ajánlotta, a kormány pedig másik pályázó híján elfogadta azt. Igaz, egyelőre nagyon úgy fest, hogy pályázat sem volt.
A BAT és a Tabán trafik kapta meg a mindent vivő dohányüzletet
Nyilvános pályázat nélkül, egyetlen ajánlattevő, a British American Tobacco (BAT) és a Continental-cégcsoporthoz tartozó Tabán Trafik Zrt. kapta meg az államosított dohány-nagykereskedelem jogát - jelentette be Lázár János a csütörtöki sajtótájékoztatóján.
Orbán Viktor miniszterelnök felhatalmazta a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a szerződést, 600 millió forint koncessziós díj fejében kösse meg. A koncessziós díj rendkívül baráti: iparági becslések szerint a rendkívül kedvező feltételek miatt akár 10 milliárdos is lehet majd a nemzeti trafikellátó éves profitja.
Lapunk kérdésére Lázár János elmondta: a koncessziós díjat a két cég ajánlotta fel, és másik jelentkező híján a kormány elfogadta azt, így november 1-jétől a két cég fogja ellátni a trafikokat Magyarországon - közölte a Miniszterelnökséget vezető miniszter csütörtökön, hozzátéve: a szerződéskötést követően minden dokumentumot - köztük az ajánlattételi anyagot - nyilvánosságra hozza a nemzeti fejlesztési tárca.
A kormány-közelinek számító Continental szerencséje nem számít meglepetésnek. Mint arról beszámoltunk a cég nemrég hirtelen értékesítési munkatársakat kezdett toborozni az ország egész területére.
Némileg meglepő a BAT befutó helye. A törvény szerint dohánynagykereskedelem-koncessziós jogát csak olyan cég kaphatja meg, amely működése során soha nem kapott 20 millió forintnál nagyobb bírságot jogsértésért. Mint megtudtuk a megoldás az lett, hogy a BAT és a Continental rövidesen egy közös céget hoz majd létre a dohánynagykereskedelmi feladatok ellátására.