"Villamostechnológiában" élen járunk
A csaknem 30 milliárd forintos fejlesztés több mint 86 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi - mondta a politikus a szegedi közgyűlésen napirend előtt. A beruházás előkészítése négy évet vett igénybe - idézi a politikust az MTI.
Nagy Sándor városfejlesztési alpolgármester (SZDSZ) az MTI-nek elmondta, a beruházás elsődleges célja, hogy megállítsák a közösségi közlekedést használók arányának éves szinten 1-2 százalékos csökkenését. A 2011-re befejeződő munkálatok során megépítenek egy új villamos szárnyvonalat, trolibuszvonalat alakítanak ki az egyik legforgalmasabb autóbuszjárat helyett, meghosszabbítják az egyik troli vonalát, valamint a kapacitás bővítése érdekében felújítják az egyik villamos pályáját. Korszerűsítik a villamos remízt és a trolibusz-telephelyet is - foglalta össze a beruházás főbb elemeit az alpolgármester.
Az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság vásárol kilenc villamost és tíz trolibuszt is - tette hozzá. A fejlesztéshez kapcsolódó munkálatok egy villamos-csomópont mintegy 800 millió forintos rekonstrukciójával már el is kezdődtek. A beruházáshoz kapcsolódó közbeszerzési eljárások egy részét kiírták, a munkálatok nagyobbik fele már az idei esztendőben, illetve jövőre elkészülhet - tudatta Nagy Sándor.
Mindez azt jelenti, hogy Magyarország a "villamostechnológiában" élen jár, hiszen a Brüsszelbe kiküldött nagyprojektek közül eddig a kötöttpályás közlekedés fejlesztését megcélzó tervek kaptak zöld jelzést, így Debrecenben és Moskolcon indulhatnak meg a nagyszabású beruházások.