"Villamostechnológiában" élen járunk

Megkapta az uniós jóváhagyást a mintegy 30 milliárd forintos összköltségű szegedi elektromos tömegközlekedés fejlesztési nagyprojekt - jelentette be Botka László (MSZP) polgármester pénteken a csongrádi megyeszékhelyen.

A csaknem 30 milliárd forintos fejlesztés több mint 86 százalékát az Európai Unió támogatása fedezi - mondta a politikus a szegedi közgyűlésen napirend előtt. A beruházás előkészítése négy évet vett igénybe - idézi a politikust az MTI.

Nagy Sándor városfejlesztési  alpolgármester (SZDSZ) az MTI-nek elmondta, a beruházás elsődleges  célja, hogy megállítsák a közösségi közlekedést használók arányának  éves szinten 1-2 százalékos csökkenését. A 2011-re befejeződő  munkálatok során megépítenek egy új villamos szárnyvonalat,  trolibuszvonalat alakítanak ki az egyik legforgalmasabb  autóbuszjárat helyett, meghosszabbítják az egyik troli vonalát,  valamint a kapacitás bővítése érdekében felújítják az egyik villamos  pályáját. Korszerűsítik a villamos remízt és a trolibusz-telephelyet  is - foglalta össze a beruházás főbb elemeit az alpolgármester.

Az önkormányzati tulajdonú Szegedi Közlekedési Társaság vásárol  kilenc villamost és tíz trolibuszt is - tette hozzá.  A  fejlesztéshez kapcsolódó munkálatok egy villamos-csomópont mintegy  800 millió forintos rekonstrukciójával már el is kezdődtek. A  beruházáshoz kapcsolódó közbeszerzési eljárások egy részét kiírták,  a munkálatok nagyobbik fele már az idei esztendőben, illetve jövőre elkészülhet - tudatta Nagy Sándor.

Mindez azt jelenti, hogy Magyarország a "villamostechnológiában" élen jár, hiszen  a Brüsszelbe kiküldött nagyprojektek közül eddig a kötöttpályás közlekedés fejlesztését megcélzó tervek kaptak zöld jelzést, így Debrecenben és Moskolcon indulhatnak meg a nagyszabású beruházások.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.