„Totógyilkos" az Adidas
A nyereség tehát 97 százalékkal esett vissza, míg a forgalom csupán 2 százalékkal csökkent, 2,57 milliárd euróra. Árfolyamhatások kiszűrésével 6 százalékos a bevételcsökkenés. Európában 5, Észak-Amerikában 17, Ázsiában 6 százalékkal esett vissza a cég forgalma, egyedül Latin-Amerika hozta a formáját 31 százalékos bevételi plusszal. Az Adidas vérszegény szereplése megdöbbentette az elemzőket, a Bloomberg által megkérdezett szakértők átlagosan 94 millió dolláros nyereséget vártak a cégtől.
A válasz nem is késett: Herbert Hainer vezérigazgató kedden az európai és ázsiai vezérképviseletek számának csökkentését, boltbezárásokat és a viszonteladói üzletág rendbetételét jelentette be. Mindez százmillió eurós megtakarítást hoz a cég számára. Erre szükség is lesz, mivel az elemzők szerint e következő hónapok nem az Adidas feltámadásától fognak szólni.
Az év egészét tekintve pedig a 2008-as nyereség 0-5 százaléka közötti szintre zuhan vissza a cég idei profitja. Az igazsághoz tartozik, hogy a gyenge lábakon álló brit Reebok átszervezése és más tételek 80 millió eurós előre nem tervezett egyszeri kiadást jelentettek az anyacég számára. A rossz hírek nyomán 8,1 százalélékkal csökkent az Adidas részvényárfolyama Frankfurtban.
Áttörést a második félévtől remélnek a herzogenaurachi cégnél, ekkortól várható ugyanis, hogy fellendülnek a 2010-es dél-afrikai labdarúgó világbajnokság kapcsán a szurkolói mezeladások, és enyhül a recesszió.