Tempóban a Hyundai, értékben a Toyota vezet
Furcsa ellentmondást mutat a márkák értékét tartalmazó legújabb lista, mely szerint a prémium márkák kevésbé, a tömegmodelleket gyártóké nagyobb mértékben drágultak. A növekedés mértékében a dél-koreai Hyundai autógyár vezet 19 százalékkal, ám 6 milliárd dollárra taksált értékével csak a 61-ik helyen áll az Interbarnd top 100-as listáján, melyet a 72 milliárd dollár értékű Coca Cola vezeti, majd az IBM, a Microsoft és a Google következik.
Az első tízbe nem kerül be autógyártó, a legjobb helyezést, a 11-iket a. Toyota érte el 28 milliárd dolláros értékkel (+6%), majd rögtön után következik 27,5 milliárdos Mercedes (+9%), a 15-ik helyre került a 24,6 milliárd dollár értékű BMW (+10%). Tizenkilencedik lett a 19,4 milliárd dollár értékű Honda(+5%), aztán hosszú szünet következik, hiszen a listán hat helyet ugrott előre, és idén már a 47-ik a Volkswagen, melynek 7,86 milliárd dolláros értéke 14 százalékos növekedést jelent egy év alatt. A
Az autógyártók versenyében továbbra vezető Toyota jól kezelte az óriási és negatív publicitást jelentő visszahívási kampányát és a március 11-i szökőár okozta károkat.
A cégek forgalma, nyeresége, ismertsége alapján összeállított Interbrand tanulmánya szerint a válság idején is folyamatosan nőtt az autópiac, ami különösen az immár 20 százalékos részesedést jelentő Kínának köszönhető. A 125. éves születésnapját ünneplő automobilból tavaly 58,9 millió kelt el, idén 62,1 millió, 2012-ben 65 millió, 2015-ben 75 millió személygépkocsi eladásával lehet számolni,