Megabírság a nagybani spamküldő társaságnak

Elrettentő mértékű, 873 millió dolláros büntetés megfizetésére kötelezte a San José-i bíróság a kanadai Atlantis Blue Capital spamküldő vállalkozást és annak vezetőjét, Adam Guerbuezt. A cég milliószám küldte a hirdetéseket a Facebook közösségépítő portálon regisztrált felhasználóknak, mire betelt a pohár és a Facebook bírósághoz fordult.

Sam O'Rourke, a Facebook vezető jogtanácsosa elmondta: ügyvédeket fogadtak föl, hogy felkutassák Guerbuezt, akinek augusztus óta bottal ütik a nyomát, és megpróbálják zár alá vetetni a fiatalember vagyonát. Nem PR-fogásból tesszük mindezt - szögezte le a jogász -, csak azt akarjuk elérni, hogy a hozzá hasonlók ne háborgathassák kéretlen e-mailjeikkel a Facebook felhasználóit. Persze ez utóbbiak sem teljesen vétlenek az ügyben, hiszen jóhiszeműen megadták Guerbueznek az email-címüket, ő pedig élt is a lehetőséggel. A Facebook olvasatában mindenesetre Guerbuez volt az aki kicsalta az email-címüket, hogy szex és gyógyszerhirdetésekkel bombázza őket a későbbiek során. Bárhogy is történt, ez a szövetségi antispam törvény szerint bűncselekménynek számít az Egyesült Államokban.

A Facebooknál abban reménykednek, hogy ha híre megy a rekord nagyságú büntetésnek, az az eltéríti szándékaiktól a hasonló, nagybani spamküldő vállalkozásokat. Ez meglehet, de hogy a kámforrá vált Guerbueztől egy centet sem fognak tudni behajtani, az felettébb valószínű.

A közösségépítő portálok spamküldők legkedveltebb célpontjai, s ez minden bizonnyal így marad a jövőben is, az elveszített peres ügyek ellenére is. Ezekből pedig egyre több akad. Májusban például 230 millió dollár kártérítésre ítélték Sanford „Spamford" Wallace-t és üzlettársát, ők a MySpace felhasználóit vették célba hirdetéseikkel. Júniusban a MySpace egyezségre tudott jutni egy másik spamküldővel, Scott Richterrel, akinek Media Breakaway nevű érdekeltsége bosszantotta reklámjaival a portál látogatóit. Richterék 6 millió dollárt fizettek, noha szerintük szó sem volt semmilyen kéretlen emailről.

A Facebook és társai tehát a nagyok, a Microsoft és az AOL példáját követik, akik nem sajnálják a pénzt a jogi procedúrára, ha azt érdekeik megkívánják. A figyelemkeltés mindenesetre kifizetődő, az AOL például nagy csinnadratta közepette kisorsolta annak a spamküldőnek a Porschéjét, aki - mentve a menthetőt - egyezség fejében átadta azt a társaságnak - írja a Los Angeles Times.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.