Modernizál a Philips
A legújabb fejlesztéseit, a led világítótestek, a 21:9 arányú házimozi, a blu-ray lejátszók és az internetes tévék gyártását is magyar gyáraiba helyezte a Philips – mondta Benedict Laux, a 23 milliárd eurós árbevételű holland technológiai cég Közép- és Délkelet-európai igazgatója. A vállalatnak Székesfehérváron és Tamásiban vannak jelentős gyártási kapacitásai, összességében 2000-2500 munkavállalót foglalkoztatnak a két üzemben és a cég fővárosi központjában. A szezonális csúcs alatt a háromezret is meghaladhatja a létszám.
A tamási gyárban, amely eredetileg a PLI tulajdona volt – amit 2007-ben megvásárolt a Philips –, 2008-ban megszüntették a tömeges olcsóbb áruk, például a csillárok gyártását és a professzionális berendezésekre helyezték a hangsúlyt. 2010-től pedig a legmodernebb, led világítótestek készülnek a gyárban, ahol az elmúlt két évben bevezették a lean nevű gyártási technológiát, amely ma a leghatékonyabbnak számít. A led alapú világítótestek a piacon még csak az eladások hét százalékát teszik ki, 2020-ra azonban négy eladott termékből három ledes lesz. Előnye a hosszú élettartam, az erős fényerő és az alacsony energiafogyasztás. A Philips világítástechnikai üzletága 6,6 mrd euró árbevételt ér el, és a vállalat alkalmazottainak felét látja el munkával.
Székesfehérváron a borotvák és elektromos fogkefék mellett immár LED televíziókat és a legújabb, 21:9 képarányú házimozi berendezéseket, valamint internetes tévéket is gyártanak. Utóbbiak esetében a Magyarországon beszerzett alapanyagok a késztermék értékének 35 százalékát teszik ki. A 3D televíziókból idén 4-500 ezer gyártását tervezik, melyek a nyugati piacokon találnak gazdára. A cég vezetése nem zárja ki az évi egymilliós darabszámot sem.