Kötelező-'roham' a Netrisknél

Az előző évek statisztikái alapján mintegy 60 ezer autós csütörtökön és pénteken dönt arról, hogy lecseréli kötelező gépjármű-felelősségbiztosítását (kgfb). A Netrisk.hu szombat délig vállal garanciát arra, hogy a felmondás időben eljut az érintett biztosítóhoz.

Közleményükben kiemelik: a felmondásokat hiteles dokumentumként a biztosítók a hétvégén már csak a faxon vagy a megfelelő elektronikus aláírással ellátott e-mailben fogadják be az ügyfelektől, az egyszerű e-mailben történő nyilatkozattétel az e-kommunikációs szerződések esetén sem elegendő.

Az előző évek statisztikái azt mutatják, hogy az év végi kampányban érintett autósok közel 15 százaléka csupán a rendelkezésre álló utolsó két napon dönt a kgfb-váltáshoz szükséges felmondásról. Az idén a hétvége miatt erre jórészt csütörtökön és pénteken kerülhet sor, ugyanakkor a Netrisk a hozzá szombat délig beérkező megbízások esetén minden esetben garantálni tudja a felmondások szabályos eljuttatását.

Az autósok - akiknek évfordulója december 31-én van - vasárnap éjfélig mondhatják fel jelenlegi biztosításukat, vagyis addig kell megérkeznie a felmondásnak a biztosítóhoz. Mivel ez munkaszüneti nap, erre ekkor már csak faxon vagy a megfelelő elektronikus aláírással ellátott e-mailben kerülhet sor.   

Felhívták a figyelmet arra, hogy mindkét eljárás esetén célszerű megőrizni a visszaigazolást a sikeres átvitelről. Hétvégén nyitva tartó postahivatalban levélben már nem, csupán faxon érdemes intézkedni, mert a határidő az adóbevallásokkal ellentétben nem a nyilatkozat feladására, hanem annak beérkezésére vonatkozik.

A december 1-jei határidő ugyanakkor csak a jelenlegi szerződés felmondására vonatkozik, új szerződés megkötésére egészen december 31-ig van lehetőség. Bár az autósok többsége a felmondással egy időben dönt az új biztosításáról is, a Netrisknél a múlt évben közel hét és félezer ügyfél csak decemberben adott megbízást az új kgfb megkötésére.

A biztosításközvetítő adatai szerint az új kgfb-szerződések 38 százalékát az Allianznál kötötték. Második a Posta 20, harmadik a K&H 7, negyedik a Groupama 6 százalékos kötési aránnyal. Hozzájuk zárkózott fel kampányvégi hajrával az Astra az ötödik helyre, 5 százalékkal.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.