"Állóképes" utasok a Ryanairnél

Formabontó ötlettel állt elő Michael O'Leary, a Ryanair vezérigazgatója, aki a repülőgépek optimális kihasználtsága érdekében állóhelyeket is kialakítana a fapados légitársaság járatain. Az ötlettel sokat spórolhatna a Ryanair.

Az állóhelyeken derékre köthető biztonsági övekkel előznék meg a dominó-effektus kialakulását. Az ír légitársaság már tárgyal a Boeinggel az ötlet technikai megvalósításáról. Amennyiben sikerül megszerezniük az ír légügyi hatóság engedélyét, új, állóhelyes „szektorral" kiegészített repülőket rendelnek az amerikaiaktól vagy a régiek átalakításával nyernek helyet a „talpas" utasok számára.

Előzetes számításaik szerint járatonként 30 százalékkal növelhetnék az utasszámot és 20 százalékot tudnának lefaragni a költségekből. A légitársaság teljes utasforgalmában az újítás 20-30 százalékos felfutást eredményezhet - írja a Mail Online.

A Ryanair egyébként más tollával dicsekszik, a kínai Spring légitársaság ugyanis már megkapta az engedélyt az állóhelyes utasszállításra, bár élesben még nem alkalmazzák a módszert.

Stephen McNamara a lapnak pontosította az állóhely definícióját, e szerint az utas egy bárszék méretű ülést kap, s ehhez lesz a biztonsági öv rögzítve. „Fikarcnyit sem engedünk a biztonsági előírásokból" - szögezte ugyanakkor a Ryanair szóvivője. A komfortfokozat azonban folyamatosan száll alá: októbertől megszüntetik a repülőtéri utasfelvételt, a jegyet interneten kell kinyomtatni és érvényesíttetni.

A múlt hónapban felvetették, hogy az utasnak kelljen a bőröndjét elcipelni a gépig, sőt: a mosdó használatát egy fontért engednék meg - igaz kis és nagydolog között nem tennének különséget. Az ezt nehezményező újságírói kérdésre Michael O'Leary úgy reagált, hogy ő még nem találkozott olyan utasssal a Ryanair gépén, akinek ne lapult volna egy font a zsebében. Ötlet szinten felmerült még a testesebb utasok pótdíjazása is.

Ryanair-gép Ferihegyen. Itt télen is repül
Ryanair-gép Ferihegyen. Itt télen is repül
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.