A Heineken mexikói sörfőzdét vett

A világ nagyságra harmadik sörgyártója, a holland Heineken hétfői bejelentése szerint felvásárolja mexikói riválisát, a Femsa Cervezát. A mexikói cég adósságainak kivásárlásával együtt az ügylet értéke 5,6 milliárd euró.

A Heineken a Femsa Cerveza megszerzésével nem csupán a mexikói piacon akar terjeszkedni, hanem Brazíliában és az Egyesült Államokban is. A három ország a világ legnagyobb sörpiacai közé tartozik.

A Femsa italgyártó a Heineken riválisával, a SABMillerrel is tárgyalt a Femsa Cerveza eladásáról, de a SABMiller később visszalépett.

A Heineken azért is kénytelen távolabbi piaci pozícióit erősíteni, hiszen a harmadik negyedben az egy évvel korábbihoz képest 4,7 százalékkal  kevesebb Heineken fogyott a világon, mivel a fogyasztók az olcsóbb sörfélékre váltottak. A Heineken értékesítése leginkább az amerikai kontinensen, valamint Közép- és Kelet-Európában csökkent.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.