Négykarikás féltandem
Egy meg egy az kettő, ehhez a számolási művelethez nem kell nagy tudás, nem úgy, mint egy kétüléses villanyautó megépítéséhez. Az urban concept egy városi mini koncepció, melynek karcsú szénszál-erősítésű műanyag (CFRP) monocoque kabinja körül kilógnak a sárvédővel borított kerekek. Ajtók nyitása helyett a kabintető hátra tolása után lehet beszállni: az utastérben érezni igazán, hogy az urban concept egy versenyautó, roadster, fun-car és city-mobil koktélja.
Nem kevésbé érdekes az üléselrendezés: a vezető baloldalon elől, jobb és kissé hátratolva az utas. Kezelőelemei kialakítását és anyagválasztását egyértelműen a könnyűszerkezetes koncepció határozza meg, egészen sajátos, látványosan az érzékszervekre ható stílusban. A kihajtható és két ökörszarvra emlékeztető kormányt valamint a pedálokat a vezető a legmegfelelőbb pozícióba igazíthatja. Az eredmény egy ötszáz kilónál könnyebb villanyautó.
Az Audi urban concept szerkezetét a gazdaságosság és a minimalizmus szigorú elvei határozták meg. Az eredmény pedig egy minden ballaszt nélküli járműkoncepció, amely kizárólag a sportos autózás színtiszta lényegére összpontosít. Karcsú karosszériája mellett kerekeit speciális sárvédők borítják, amelyekben ledes irányjelzők villognak. Monocoque-váza szénszál-erősítésű műanyagból (CFRP) készült, s a két ülés alsó szerkezetét is magában foglalja. 21 collos kerekeit lítiumion-akkumulátorból táplált e-tron villanymotorok hajtják.
És ahogy a gyári ismertető összegezi, a műszaki tanulmány határozottan összpontosító tekintete és karosszériája egyértelműen előretörő formáival együtt kifejezetten dinamikus és érzelmeket ébresztő hatást kelt, teljesen újszerű impulzusokkal ruházva fel az Audi formai nyelvezetét.