Megtámadták a Tárnokig vezető vasútvonal átépítését

Újabb tendere miatt magyarázkodhat a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő: a Kelenföldi pályaudvart Tárnokkal összekötő vonalszakasz közbeszerzési eljárását lezáró döntést a versenyből kizárt egyik pályázó támadta meg.

Nincs már közbeszerzés jogorvoslat nélkül - a Kelenföld-Tárnok vasútvonal átépítésének tenderén hétfőn hirdetett eredményt a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. Eszerint a beruházás megvalósítását a cseh Subterra és a szlovák Doprastav konzorciuma nyerte el 26,9 milliárd forintos ajánlatával. A döntés ellen azonban az első jogorvoslati kérelem máris landolt a Közbeszerzési Döntőbizottság asztalán. Egy héten belül ez a NIF második tendere, amit megtámadtak.

A Tárnokig vezető összesen mintegy 27 kilométeres vasúti pálya, valamint a hozzá kapcsolódó állomás, parkoló, és buszmegálló építési feladatok közbeszerzési eljárásának eredménye miatt a tenderből kizárt az EURO-HÍD-Wiva Konzorcium fordult a KD-hez. Az A-Híd Építő Zrt. vezette - a Vasútépítők Kft.-t, a H.F. Wiebe GmbH & CO KG-t, az EuroAszfalt Kft.-t tagjai között tudó - konzorcium értesülésünk szerint megalapozatlannak tartja kizárását.

A NIF a jogorvoslati kérelem beadására okot adó lépést azzal indokolta, hogy az A-Híd Építő csapata ajánlatában egy árelemet nem a közbeszerzési törvénynek megfelelően adott meg. Ami a gyakorlatban azt jelentette, hogy a tárnoki vonal egyik hídjának építésénél egy építési feladatot nulla forintra áraztak be.

A KD-re vár annak eldöntése, hogy az A-Híd Építő konzorciuma vállalkozhat-e grátisz munkákra. Valószínű azonban, hogy a jogorvoslati kérelmet benyújtó pályázónak egyéb kifogásai is lesznek. Legalábbis úgy tudjuk, hogy a kizárt társaság szerint a NIF-nek éppen a győztes pályázó ajánlatát kellett volna érvénytelennek nyilvánítania. Arra azonban egyelőre nincs válasz, hogy miért.

A NIF közleménye szerint a tárnoki vonal szerződését február 10-én aláírnák. Feltéve, hogy a KD addig nem tiltja meg a szerződéskötést. Ezt követően az építkezés megkezdődhet, befejezését 2012 szeptemberére tervezik.

Épülhet az M0-ás

Döntött a Közbeszerzési Döntőbizottság (KD): az M-0 Déli ág II. konzorcium építheti meg az M0 jelű autóút Déli szektorának új, jobb pályáját az M6-ostól az 51-es főútig. Az ügyben a testület már negyedszer foglalt állást. Legújabb határozatában elutasította a Porr Építési Kft. jogorvoslati kérelmét, amelyet a társaság a KD előző, harmadik döntése ellen nyújtott be. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. közlemény szerint a döntésből kiderül az is: az állami beruházó korábban jogszerűen hirdette ki érvényesnek és nyertesnek az M-0 Déli ág II. Konzorcium ajánlattevő ajánlatát.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.