Öt színben jön az olcsó iPhone
A home gombon elhelyezett ujjlenyomatolvasóval azonosít az új iPhone 5S s megjelent a középkategóriás modell is, amely, sokak jóslatával ellentétben nem a négyes modell gyorsabb generációja lesz. Egy újracsomagolt iPhone5 modell, 5C típusnéven. Nagyvonalú gesztus az apple-től? C, mint color. Phil Schiller, az cég egyik géniusza mutatta be San Franciscóban az új színeket: sárga, zöld, kék, fehér és piros telefonok lesznek elérhetők. Az 5C az a középkategória, amelytől az Apple az eladások drasztikus növekedését várja, s azt, hogy visszaszereznek majd valamit a piaci részesedésükből, amelyet az Android térhódításával elvesztettek.
Eddig ugyanis az okostelefon maga prémiumtermék volt (mondjuk másfél-két évvel ezelőttig, ilyen lemaradásban van az Apple üzleti stratégiája), de most már olyan tömegtermék, hogy Cupertinóban le kellett valamit tenni az asztalra az olcsóbb kategóriában két ok miatt: egyrészt, hogy az iPhone-eladások aránya a teljes mobiltelefon-piachoz képest ne csökkenjen tovább, másrészt pedig azért, hogy a fejlődő piacok hatalmas igényét is ki tudják elégíteni valami olyan termékkel, amely ára alapján nem azonnal a luxuskategóriába kerül.
Az iPhone 5C kijelzője 4 colos retina, a processzor ugyanaz az A6-os, mint ami az iPhone 5-ben dolgozik, a kamera ugyanaz a nyolc megapixeles, valójában egy ráncfelvarrott iPhone 5. LTE 4G adatátvitel, Bluetooth 4.0, komoly tudás. Az új iPhone pedig az iPhone 5S, új A7-es 64 bites processzorral, egymilliárd tranzisztorral. Kétszer gyorsabb grafika és kétszer gyorsabb processzor. Három színben, feketében, fehérben és egy elegáns bézshez hasonlóban. Mindezt elképesztő jó kamerával, tízórás beszélgetési idővel. A 64 gigás változat kétéves szerződéssel az USA-ban 399 dollár, míg az olcsóbb 5C 99 dollártól indul, szeptember huszadikán. Akkor még Magyarországon nem lesz kapható, csak néhány héttel később. A Vodafone már most, a bemutatóval egyidőben bejelentette, hogy mindkét készüléket forgalomba hozza, előfizetéses és feltöltőkártyás konstrukcióban is, beleértve a korlátlan beszélgetést kínáló Red tarifát is.
Az Apple becslései szerint egyébként a következő hónapban leszállítják a 700 milliomodik iOS operációs rendszerű készüléket, s egy hét múlva jön az iOS7, amelyben lesz egyszerűbb keresés, új csengőhangok, immár időpontok alapján csoportosíthatók a fotók, s jön az iTunes Radio, ami egy music stream szolgáltatás. Belekerül az iWork, amely egy felhőben futó office programcsomag szövegszerkesztővel, táblázatkezelővel és prezentációkészítővel, de jön az iMovie és az iPhoto is, ingyenesen az i-eszközökre. Sajnos csak az újakra, s továbbra is fizetős a legmenőbb zeneszerkesztő, a Garage Band. Az iOS7 külseje megújult, újdonságait felsorolni pedig napestig lehetne, a felhasználókat mindenesetre megosztja, tehát továbbra is működik az Apple marketingstratégiája.