30 milliós bírság a szülinapi sajtakcióért
Mint emlékezetes, a Penny Market tavaly nyáron, az üzletlánc magyarországi megjelenésének 13. évfordulóján több terméket hirdetett meg 13 évvel ezelőtti áron. A trappista sajtot például 550 forintos kilónkénti áron harangozta be, amire helyenként óriási tömegek gyűltek össze, viszont a termékből a reklámkampány méretéhez képest alig volt a boltokban, ami pillanatok alatt elfogyott, és a hoppon maradt tömegek körében kialakult hisztérikus jelenetek miatt a rendőrséget kellett hívni.
A GVH szerdai közleménye szerint a vállalkozás a trappista sajttal kapcsolatban "csalogató reklámot tett közzé", illetve esetenként a reklámokban közöltektől eltérő mértékben korlátozta az egyes akciós termékekből megvásárolható mennyiséget. Emiatt a vállalkozás 30 millió forint bírságot kapott.
A versenyhatóság egy másik akciója kapcsán is elmarasztalta a diszkontláncot, abban az ügyben 3 millió forint volt a bírság.