26 milliós versenybírságot kapott a Hervis
A fogyasztók megtévesztése miatt 26 millió forintos bírságot szabott ki a Hervis sportáruházláncra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A GVH keddi közleménye szerint az áruházlánc 2007. június 1. és 2008. március 13. között hirdetett akcióiban a hirdetések egy része alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A cég ugyanis a reklámokban olyan árakat tüntetett fel áthúzott, eredeti árként, amelyeket az akció előtt ténylegesen fogyasztói árként soha nem alkalmazott.
A Hervis általános gyakorlata volt, hogy a "szállítók által megajánlott fogyasztói árat" használta az árkedvezmények kiindulási alapjaként, ugyanakkor ezek az összegek fogyasztói árként nem jelentek meg a kiskereskedelmi forgalomban, így a fogyasztók nem kaphattak valós összehasonlítási alapot az akciók alatt - olvasható a közleményben.
A hatóság szerint ugyancsak alkalmas lehet a fogyasztók megtévesztésére az áruházlánc árkedvezménnyel kapcsolatos tájékoztatása, amely az áthúzással megjelenített árat az akciós időszakot megelőzően csak átmeneti jelleggel, vagy az akciós időszakot megelőzően közvetlenül már nem is alkalmazta.
A versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte azt, hogy a Hervis jelentős piaci szereplő, és a fiktív árkedvezménnyel kapcsolatos tájékoztatási gyakorlata az egész vizsgált időszakban üzletpolitikájának részét képezte - áll a közleményben.