26 milliós versenybírságot kapott a Hervis

Az áruházlánc azzal csapta be a fogyasztóit, hogy soha nem létezett, fiktív árhoz képest hirdetett leárazást.

A fogyasztók megtévesztése miatt 26 millió forintos bírságot szabott ki a Hervis  sportáruházláncra a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).


A GVH keddi közleménye szerint az áruházlánc 2007. június 1. és 2008. március 13. között hirdetett akcióiban a hirdetések egy  része alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A cég ugyanis a  reklámokban olyan árakat tüntetett fel áthúzott, eredeti árként,  amelyeket az akció előtt ténylegesen fogyasztói árként soha nem  alkalmazott.

A Hervis általános gyakorlata volt, hogy a "szállítók által  megajánlott fogyasztói árat" használta az árkedvezmények kiindulási  alapjaként, ugyanakkor ezek az összegek fogyasztói árként nem  jelentek meg a kiskereskedelmi forgalomban, így a fogyasztók nem  kaphattak valós összehasonlítási alapot az akciók alatt - olvasható  a közleményben.

A hatóság szerint ugyancsak alkalmas lehet a fogyasztók  megtévesztésére az áruházlánc árkedvezménnyel kapcsolatos  tájékoztatása, amely az áthúzással megjelenített árat az akciós  időszakot megelőzően csak átmeneti jelleggel, vagy az akciós  időszakot megelőzően közvetlenül már nem is alkalmazta.

A versenyhivatal súlyosító körülményként értékelte azt, hogy a  Hervis jelentős piaci szereplő, és a fiktív árkedvezménnyel  kapcsolatos tájékoztatási gyakorlata az egész vizsgált időszakban üzletpolitikájának részét képezte - áll a közleményben.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.