25 millióba került, hogy nem gyógyít a kozmetikai krém
A Telemarketing Internatoinal Kft. megtévesztette a fogyasztókat, amikor az Abexine gél kozmetikai termékének terápiás
hatásokat tulajdonított – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal. A szervezet tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt 25 millió forint bírságot szabott ki a vállalkozásra.
A vállalkozás 2011. augusztus 1. és 2012. május 31. között televíziós reklámjaiban, honlapján, termékkatalógusában és tájékoztató füzeteiben reklámozott Abexine gélnek, amely kozmetikai termékként került forgalomba, terápiás hatásokat tulajdonított. A tájékoztatásaiban azt állította, hogy a termék használatával különböző betegségek, illetve egészségügyi problémák kezelhetőek.
A hirdetések szerint a készítmény alkalmas többek között ízületi betegségek, izomfájdalmak, különböző gyulladások, sérülések, fejfájás kezelésére. A GVH megítélése szerint a reklámok azt a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy az Abexine gél használatával az egészségügyi problémák és a betegségek tünetei enyhíthetők, javul a beteg életminősége, egészségi állapota.
A tájékoztatásokkal azon fogyasztók figyelmének felkeltése volt a vállalkozások célja, akik kifejezetten egy betegség megelőzése vagy meglévő betegségük tüneteinek enyhítése, gyógyítása miatt vagy egészségügyi állapotuk javítása miatt keresik a különböző terápiás lehetőségeket, módszereket.
A GVH a bírság meghatározásánál súlyosító körülményként értékelte, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozás miatt a tájékoztatások a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a vállalkozás az egészségügyi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozta meg