250 millió forint bírságot kapott a Telenor

Negyedmilliárdra büntette a Telenort a tavaly nyári áremelése miatt a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság, mert jogsértő módon, megfelelő jogalap hiányában módosította egyoldalúan az előfizetői szerződéseket - magyarán emelte az árakat. A Telenor úgy véli, döntése indokolt volt és szabályosan jártak el. Az ügyfeleknek lehetőségük volt a választásra.

Emlékezetes: tavaly június elején derült ki, miután a szolgáltató elkezdte értesíteni az ügyfeleit, hogy júliusban a korlátlan all-in nevű tarifacsomagoktól eltekintve az összes lakossági mobiltelefon-tarifájának havidíját megemeli a Telenor Magyarország. Átlagosan 5,6 százalékos - vagyis valamivel az infláció feletti -  volt az emelés mértéke. Összesen 56 havidíjas és 25 kártyás tarifa árszabását módosította a cég, ezek nagy része a változáskor már nem volt elérhető, azaz új előfizetést nem lehetett rájuk kötni, csak a korábban szerződő ügyfelek esetében számláztak e szerint.

A távközlési szolgáltatásokat szabályozó törvények szerint akkor lehet egyoldalúan módosítani az előfizetői szerződést, ha azt a körülményekben bekövetkezett, a szerződés megkötésekor előre nem látható, lényeges változás indokolja. A Telenor indokai között felsorolta, hogy a hálózat működését biztosító eszközök elhelyezésére szolgáló ingatlanbérleti árak az infláció miatti emelkedtek, hogy gyengült a forint. Az NMHH szerint a Telenor indokai nem elfogadhatóak az egyoldalú szerződésmódosításoknál.

A hatóság a 250 millió forint pénzbírság mellett a Telenor vezető tisztségviselőjét is 500 ezer forint bírsággal sújtotta. Az elsőfokú döntés még nem jogerős, azzal szemben a szolgáltató fellebbezhet a hatóság elnökénél.

A Telenor fellebbezni fog és hangsúlyozta, hogy a hatályos törvényeknek és jogszabályoknak megfelelően járt el mind az árváltoztatás-, mind az ügyfél-tájékoztatás tekintetében. A módosítás előtt 30 nappal sms-ben értesítette az érintett ügyfeleket, akik a szerződésüket 15 napon belül felmondhatták, de kevesen éltek ezzel a lehetőséggel.

Az előfizetőknek a felmondás mellett lehetőségük volt tarifacsomag-váltásra is és sok előfizető kapott további kedvezményeket, például extra adatforgalmi keretet vagy lebeszélhető perceket.A cég a minőség érdekében folyamatosan fejleszt, s a beruházásairól szóló döntések előtt pedig figyelembe kell vennie költségeket. Ha ezek makrogazdasági tényezők miatt változnak érvényesíteni kell az árakban – írja a vállalat.

A Telenor idén több, mint 10 milliárd forintot fordított fejlesztésre, tavaly 14-et, és 31,7 milliárd forintot fizetett a frekvenciahasználati jogosultságokért. A cég kiemeli, hogy Magyarországon a mobilcégeket példátlan mértékű adóteher sújtja: a Telenor bevételeinek mintegy harmada kerül különböző közterhek formájában az államkasszába és a magyar távközlési különadó mértéke meghaladja például a tömény szesz és a dohánytermékek jövedéki adóját.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.