A Peugeot kapta az Oscart

A mezőny legolcsóbbját szavazták a legjobbnak

Minden idők legszínesebb mezőnye jött össze az idei Év Autója döntőjében, ezért nem volt könnyű dolga a zsűrinek, és ha nehezen is, de sikerült választani az igencsak eltérő döntősök mezőnyéből. A legjobb hat közé jutott űrtechnikát felsorakoztató luxusautó és hétköznapi családi modell is, ám a 2014-es Év Autójának a mezőny legolcsóbbját, a Peugeot 308-ast választotta (307 pont) a zsűri. A BMWi3-as villanyautó (223 pont) a második lett, harmadik helyre került az ugyancsak villamos Tesla Model S (216 pont), majd a Citroën C4 Picasso (182 pont), a Mazda 3-as (180 pont), a Skoda Octavia (172 pont) és a Mercedes S (170 pont) következik. Az új 308-as a negyedik Peugeot, mely Év Autója díjat kapott: korábban a 307-es (2002), a 405-ös (1988) és az 504-es (1969) nyerte el a címet.

A legolcsóbb és legdrágább között közel hatszoros az árkülönbség: a 2014-es Car of the Year mezőnyének legkevesebbért megvásárolható tagja a magyar piacon a 4,29 millió forintos Peugeot 308-as, majd a százezer forinttal drágább Mazda 3-as, a 4,598 millió forintos Skoda Octavia és a 4,69 millió forintos Citroën C4 Picasso következik. A legdrágábbja az S osztályú Mercedes, alapmodelljének listaára közel 25 millió forintról indul, a két villanyautót, az i3-as BMW-t és a Tesla S-t hivatalosan még nem forgalmazzák a magyar piacon. Információink szerint a kis BMW villanyautó ára 10 millió forint alatt lesz, az észak-amerikai piacon pedig 71 ezer dollár a Tesla S induló ára, ami napi árfolyamon számolva 16,2 millió forint.

A huszonkét országot képviselő 58 tagú zsűrinek két magyar tagja volt. Gajdán Miklós, az Autó Magazin és a Vezess hírportál szerkesztője tizenegyedik alkalommal szavazott, de – mint lapunknak elmondta –eddig még soha nem volt ilyen nehéz a döntés. Hosszas vívódás után azért tette a 308-ast az első helyre 8 ponttal, mert kedvező az ára, továbbá minden motorja Euro 6-os, vagyis tiszta és takarékos.

Csikós Zsolt, a Totalcar munkatársa, a zsűri másik magyar tagja szerint hajszál választotta el egymástól a döntős autókat. Ő végül hat ponttal a Tesla Model S-t hozta ki elsőnek, bár amikor nekiállt legyártani a saját házi ponttáblázatát, még nem gondolta volna, hogy ide lyukad ki. A számok azonban kidobták: ha van egy 5-ös BMW-vel megegyező méretű autónk, amely hét személyt tud szállítani, elegáns is, ha kell, furgonnyi rakteret tudunk benne felszabadítani, olcsó konnektoros áram hajtja, viszont úgy gyorsul, mint egy Ferrari, a technikája kvázi gondozásmentes, a felépítése szakít mindennel, amit eddig ismertünk, ráadásul ahhoz képest, hogy elektromos autó, olyan hatótávolságot tud felmutatni, mint valami hasonlóan erős, benzines szedán, akkor nehéz rá rosszat mondani. Persze az ára elég magas, de egy jól felszerelt 5-ös BMW-é, E osztályos Mercedesé, Lexus GS hibridé is, a Teslához pedig jár egy vagyont érő akkucsomag is.

A 2014-es Év Autója a Peugeot 308-as
A 2014-es Év Autója a Peugeot 308-as
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.