Indul a szezoneleji kedvezményvadászat

Horvátország, Görögország, Ausztria, Olaszország és újabban Törökország nyaralóhelyei vonzzák a legtöbb magyart, belföldön pedig mi más, mint legnagyobb tavunk, a Balaton szerepel minden nyáron a többség terveiben.

A várható utazási trend latolgatása minden tél végén, nagyjából az Utazás kiállítás megnyitója környékén elkezdődik, amikor az előfoglalási kedvezményekre vadászók felmérik az aktuális év kínálatát, amiből sejteni lehet, hogy merre lesz a menet. Molnár Gabriella, a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetségének elnöke szerint az utazási irodák szerte Európában fellélegeztek már, mert mostanra egyértelműen kiderült, hogy az online szállásfoglalás terjedése nem húzza ki alóluk (teljesen) a szőnyeget, van helyük a piacon, van kereslet a szolgáltatásaikra.

Tengerpart mellé különleges programok: a turistacsalogatás biztos receptje
Tengerpart mellé különleges programok: a turistacsalogatás biztos receptje

A profi utazásszervező cégek felismerték azt a terepet, amelyen gyakorlottan mozognak: biztos kézzel összeállított élménycsomagokat kínálnak az utazóknak. A hozzáadott értéket, esetükben a telepített, több nyelvet beszélő, a helyet jól ismerő idegenvezetőt és az ajánlatot készen kapó utas idejének megtakarítását megfizetik az ügyfelek. Ráadásul – tette hozzá Molnár Gabriella – kiterjedt nemzetközi kapcsolatrendszerüknek köszönhetően akár az egyéni utazásszervezőknél olcsóbban tudják csomagjaikat összeállítani.

Az utazási kedv nem csökken a magyarok körében, de az átrendeződés tetten érhető, a költségekből igyekeznek faragni a nyaralást tervezők, a legnépszerűbb ajánlatok időtartama csökkent, az átlagnyaralás 7-10 napos lett. Az utazási irodák évről évre óvatosabbak, ami megmutatkozik a vagyoni kaució összegéből – ez jelent fedezetet egy esetleges csődnél az utasok kártalanítására –, 2008-ban a magyarországi utazásszervező cégek együttesen csaknem 17 milliárd forintot helyeztek letétbe, idén csak 13,5 milliárdot. Néhány éve, a túltervezett foglalások miatt tombolt a last minute láz, ma már komoly árengedményre csak elvétve lehet bukkanni, vagy úgy sem. Aki biztosan spórolni szeretne, a jellemzően 10-15 százalékos first minute kedvezményeket keresi, ezt az ágazat szezonnyitó vásárán, az Utazás kiállításon megjelenő irodák rendszeresen alkalmazzák.

A belföldi turisztikai szolgáltatók idén is számíthatnak a Széchenyi Pihenőkártyásokra: jelenleg is több tízmilliárd forint vár elköltésre a kártyákon. A SZÉP-kártyás belföldi vendégekért folyó versengés tétje hatalmas, a kilenc hazai turisztikai régió egyre felkészültebben rukkol elő újdonságaival. Horváth Gergely, a Magyar Turizmus Zrt. turisztikai vezérigazgató-helyettese szerint már látszik az európai uniós támogatások segítségével megvalósult fejlesztések forgalomnövelő hatása. Jó példa erre Pécs, ahol tavaly 420 ezren (ebből 358 ezren fizető látogatóként) keresték fel a látnivalókat. Az utazók komplex élménycsomagokat, és nem csak szállást keresnek már. Az átalakuló és bőséges programkínálattal találkozó kereslet megfogására olyan új kategóriák, mint a gyerekbarát szolgáltatások is előtérbe kerültek.

A február 27-től március 2-ig nyitva tartó Utazás kiállítás külföldi díszvendége Tunézia, ahová két éve folyamatosan nő a beutazó magyarok száma, dacára a menetrend szerinti légi járat hiányának. A Hungexpo 50 ezer látogatóra számít a szerzonnyitó, csaknem 30 országból 500 kiállítót felvonultató rendezvényen, ahol Bringashow és Afrika Expo is lesz.

 

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.