Duplázta nyereségét a Facebook

A várakozásoknak megfelelő bevételről számolt be a Google a negyedik negyedéves gyorsjelentésében, ám az egy részvényre jutó eredménye alulmúlta az elemzői várakozásokat.

A Motorola eladása miatti öröm azonban ezt feledteti a befektetőkkel, a részvények ugyanis emelkedtek a zárás utáni kereskedésben. A hirdetési bevételek két számjegyű emelkedést mutattak a negyedik negyedévben, noha azok átlagos ára csökken, miután a mobilhirdetéseken kisebb bevételt ér el a cég. Az egész iparág szenved ettől a jelenségtől, mintha az online hirdetések értéke nem nőne olyan mértékben, ahogy arra az elemzők várakoztak.

A Google idén is uralja az internetes hirdetések piacát az Egyesült Államokban, 40 százalék feletti részesedése lehet a hirdetési bevételekből. A második legnagyobb szereplő a Facebook, de még tíz százalék alatti részesedéssel. A közösségi portál a szerdai kereskedés lezárását követően publikálta negyedik negyedéves számait, amelyekben meglepetés volt, hogy a cég történetében először a mobilbevételek már a teljes hirdetési bevétel több mint felét adták.

Még mindig 16 százalékkal emelkedik havonta a felhasználók száma, s immár csaknem egymilliárd ember használja a hálózatot mobilplatformon keresztül – ez a növekedés az év/év alapon 39 százalék. Jó hír, még a részvények árát is megdobta 12 százalékkal, hogy a friss jelentés szerint az előző negyedévhez képest hatvan százalékkal emelkedtek a bevételek, éves összevetésben pedig csaknem sikerült megduplázni az eredményt. A Facebook több mint 11 milliárd dollár készpénzen ült a negyedik negyedév végén.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.