Csúcsra pörgetett motorgyártás az Audi Hungariánál
Mindkét modell teljes egészében Győrben készül, ahol végül 42 851 jármű gördült le az egyébként évi 125 ezres kapacitású járműüzemben. A húszéves Audi Hungaria kettős termelési jubileumot ünnepelt novemberben: a 25 milliomodik motort építették be az 500 ezredik Győrben készült Audi TT sportkocsiba – áll az üzleti jelentésben. Ráadásul heteken belül újabb modellt mutatnak be: az előző két generációhoz hasonlóan a legújabb TT sportkocsi is csak Győrben készül majd, először a Coupé, majd a Roadster. Pénzügyi eredményeket ugyanakkor a cég most nem közölt, azt márciusban ismerteti a német hátterű vállalat.
A világ legnagyobb motorgyárának számító győri üzemben naponta 8100 hajtómű készül, ezeket a VW-konszern harminc telephelyére viszik. Az Audi márka mellett benzines és dízelmotorokat szállítanak több Bentley-, Lamborghini-, Porsche-, Seat-, Skodaés Volkswagen-modellhez. Tavaly hatféle Otto- és négyféle dízelmotor készült 235 változatban, 63 kW (86 LE)–419 kW (570 LE) teljesítménnyel. Az Audi Hungaria több alumínium karosszériaelemet is készít az R8-as szupersportkocsihoz.
Nemcsak a győri telephely és termékpaletta bővült az elmúlt évben, hanem a dolgozói létszám is. Tavaly év végén 10 337 alkalmazott volt, ami jócskán felülmúlja a 2012. évi 8663-at. A növekedés jelentős részben a 900 millió eurós beruházással felépített, júniusban átadott autógyárnak köszönhető. Ezzel kapcsolatban Thomas Faustmann ügyvezető igazgató kifejtette: sikeres volt a járműkomplexumban az új gyár termelésének felfuttatása. Hozzátette: az új munkatársak munkája nagyban hozzájárult az Audi AG globális növekedéséhez. A fejlődés eredménye, hogy a tervezettnél két évvel korábban elérte a másfél millió autós éves darabszámot az Audi-konszern. A győri motoros A3-as Sportback átadásán, Ingolstadtban Rupert Stadler, az igazgatóság elnöke megismételte, hogy a 2020-as cél az évi kétmilliós darabszám elérése
Háromhengeres turbók a Flexből
Benzines és dízelmotorokkal bővíti termékválasztékát az Opel magyarországi motorgyára. Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár igazgatója lapunknak elmondta, hogy az 500 millió eurós beruházás 2010-es bejelentése óta a 600 fős kollektíva 2013 decemberére 1020-ra bővült, és tavaly 355 ezer motor készült, ami 65 ezerrel több az előző évinél; termékeik 70 százalékát a tengerentúlra exportálják.
Az idei terv 400 ezer hajtómű elkészítése – jegyezte meg. Két nagyobb turbós motorcsalád tavalyi bevezetése után idén júniusban indul a háromhengeres benzines turbók sorozatgyártása, ezzel és az 1,6-os dízelekkel összesen húsz új motorvariáns készül a szentgotthárdi Flex gyárban. A tavaly februárban bejelentett 130 millió eurós és százezer darabos kapacitásbővítéssel további 1600 négyzetméterrel bővül az üzem, és ahogy Solt Tamás elmondta, „a kivitelezési munkálatok jelenleg a géptelepítéseknél tartanak, és az új gyárrészt az év első felében átadják”.