Csúcsra pörgetett motorgyártás az Audi Hungariánál

Tovább növelte a gyártást, s így rekordszámú 1 925 636 motor készült az elmúlt évben az Audi győri üzemében. A fejlődés nem csak ezt a részleget érintette, hiszen júniusban indult az A3 Limousine, októberben pedig az A3 Cabriolet sorozatgyártása.

Mindkét modell teljes egészében Győrben készül, ahol végül 42 851 jármű gördült le az egyébként évi 125 ezres kapacitású járműüzemben. A húszéves Audi Hungaria kettős termelési jubileumot ünnepelt novemberben: a 25 milliomodik motort építették be az 500 ezredik Győrben készült Audi TT sportkocsiba – áll az üzleti jelentésben. Ráadásul heteken belül újabb modellt mutatnak be: az előző két generációhoz hasonlóan a legújabb TT sportkocsi is csak Győrben készül majd, először a Coupé, majd a Roadster. Pénzügyi eredményeket ugyanakkor a cég most nem közölt, azt márciusban ismerteti a német hátterű vállalat.

A világ legnagyobb motorgyárának számító győri üzemben naponta 8100 hajtómű készül, ezeket a VW-konszern harminc telephelyére viszik. Az Audi márka mellett benzines és dízelmotorokat szállítanak több Bentley-, Lamborghini-, Porsche-, Seat-, Skodaés Volkswagen-modellhez. Tavaly hatféle Otto- és négyféle dízelmotor készült 235 változatban, 63 kW (86 LE)–419 kW (570 LE) teljesítménnyel. Az Audi Hungaria több alumínium karosszériaelemet is készít az R8-as szupersportkocsihoz.

Nemcsak a győri telephely és termékpaletta bővült az elmúlt évben, hanem a dolgozói létszám is. Tavaly év végén 10 337 alkalmazott volt, ami jócskán felülmúlja a 2012. évi 8663-at. A növekedés jelentős részben a 900 millió eurós beruházással felépített, júniusban átadott autógyárnak köszönhető. Ezzel kapcsolatban Thomas Faustmann ügyvezető igazgató kifejtette: sikeres volt a járműkomplexumban az új gyár termelésének felfuttatása. Hozzátette: az új munkatársak munkája nagyban hozzájárult az Audi AG globális növekedéséhez. A fejlődés eredménye, hogy a tervezettnél két évvel korábban elérte a másfél millió autós éves darabszámot az Audi-konszern. A győri motoros A3-as Sportback átadásán, Ingolstadtban Rupert Stadler, az igazgatóság elnöke megismételte, hogy a 2020-as cél az évi kétmilliós darabszám elérése

Háromhengeres turbók a Flexből

Benzines és dízelmotorokkal bővíti termékválasztékát az Opel magyarországi motorgyára. Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel-gyár igazgatója lapunknak elmondta, hogy az 500 millió eurós beruházás 2010-es bejelentése óta a 600 fős kollektíva 2013 decemberére 1020-ra bővült, és tavaly 355 ezer motor készült, ami 65 ezerrel több az előző évinél; termékeik 70 százalékát a tengerentúlra exportálják.

Az idei terv 400 ezer hajtómű elkészítése – jegyezte meg. Két nagyobb turbós motorcsalád tavalyi bevezetése után idén júniusban indul a háromhengeres benzines turbók sorozatgyártása, ezzel és az 1,6-os dízelekkel összesen húsz új motorvariáns készül a szentgotthárdi Flex gyárban. A tavaly februárban bejelentett 130 millió eurós és százezer darabos kapacitásbővítéssel további 1600 négyzetméterrel bővül az üzem, és ahogy Solt Tamás elmondta, „a kivitelezési munkálatok jelenleg a géptelepítéseknél tartanak, és az új gyárrészt az év első felében átadják”.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.