A rendszer nem enged hibázni
Két éve a felsőoktatási intézményekbe jelentkezők 67 százaléka, tavaly már a több mint 95 ezer felvételiző 81 százaléka választotta az elektronikus utat. Várhatóan az idén még tovább nő ez az arány, az e-felvételinek ugyanis rengeteg előnye van. Például az, hogy nem lehet vele hibázni: nem engedi meg a hibás vagy hiányos űrlapkitöltést. A rendszer automatikusan kiszűri és javítja az általa felismerhető hibákat, elírásokat, vagy értesítést küld a javítás szükségességéről. Súgók, útmutatók, üzenetek, figyelmeztetések segítenek a „papírok” kitöltésében. A rendszer a rögzített jelentkezési helyek alapján a fizetendő eljárási díjat is automatikusan kiszámolja. Az adatok elmenthetők, így az űrlapok kitöltését bármikor abba lehet hagyni, majd folytatni. A javítások, módosítások egyszerűen és biztonságosan elvégezhetők – a megadott határidőn belül.
Az e-felvételi a tavaszi jelentkezési időszakban – azaz 2014. február 15. éjfélig – kizárólag jelentkezésre, majd 2014. február 23-ig a végleges jelentkezés hitelesítésére szolgál. A felvételi eljárás ezt követő szakaszában ügyintézési funkciók (pl. adatmódosítás, egyszeri sorrendmódosítás, dokumentumpótlás, betekintés a személyes adatokba, jelentkezésekbe, pontszámokba, felvételi eredményekbe) érhetők el itt. Azokat a dokumentumokat, amelyek 2014. február 15-ig nem állnak rendelkezésre, legkésőbb 2014. július 10-ig lehet pótolni. (Forrás: Educatio NKft.
Az e-felvételi használatának fő lépései:
Regisztráció
A Felvin regisztrált ügyfelek bejelentkezés után a honlap fejlécében található „Profilom” listát lenyitva, az Én felvim-en keresztül (vagy személyes oldalukon a Szolgáltatások menüben) találják meg az e-felvételit. Első belépéskor a jelentkező megkapja e-mail címére a felvételi azonosítóját és biztonsági kódját. Bármilyen későbbi ügyintézéskor erre a felvételi azonosító számra kell hivatkozni. A biztonsági kód az e-felvételi rendszerébe való mindenkori belépéshez szükséges.
Űrlapkitöltés, dokumentumok feltöltése
A biztonsági kód beírása után lehet rögzíteni a szükséges adatokat, eredményeket, megjelölni a kiválasztott szakokat. Az űrlapok kitöltését számos segítő funkció támogatja. A rendszer nem engedi elmenteni a hibás vagy hiányos űrlapokat. Lehetőség van a jelentkezésekhez szükséges dokumentumok elektronikus feltöltésére. Az összes megjelölt hely követelményeit ellenőrizve a rendszer automatikusan figyelmeztet az esetleges hiányokra. A jelentkező a dokumentumpótlás határidejéig pótolhatja a szükséges papírokat. Ha valakinek nincs lehetősége a szükséges bizonyítványok, oklevelek, tanúsítványok és egyéb igazolások elektronikus feltöltésére, akkor a dokumentummásolatokat határidőig beküldheti postán az Oktatási Hivatalnak is (1443 Budapest, Pf. 220).
Eljárási díjak befizetése
Az eljárási díj befizethető folyószámláról átutalással vagy internetes tranzakcióval. Nem szükséges, hogy ezek a jelentkező nevén legyenek, de az azonosító számot fel kell tüntetni minden esetben!
Hitelesítés, dokumentumkezelés
Az űrlapok kitöltése és az eljárási díj befizetése után hitelesíteni kell a jelentkezést, e nélkül az érvénytelen. Ez történhet Ügyfélkapun vagy nyomtatott hitelesítő adatlapot (Oktatási Hivatal, 1443 Budapest, Pf. 220 címre) postázva.
Célszerű akkor hitelesíteni, ha a jelentkező már biztos abban, hogy nem változtat a jelentkezésén, vagy a jelentkezési határidő eleve lejárt. (Ha valaki hitelesítés után módosít adataiban vagy dokumentumot tölt fel, újra kell hitelesítenie.
Akinek nincs lehetősége az e-felvételit választani, az Educatio Nonprofit Kft. ügyfélszolgálatán és az Emmi Központi Ügyfélszolgálati Irodáján szerezheti be a hagyományos jelentkezési lapot a jelentkezési időszak alatt.
További információ: www.felvi.hu