Karácsonyi sláger: hal és táblagép

Nem volt okuk panaszra a nagy áruházláncoknak az elmúlt karácsonyi szezonban: a Tescónál és az Auchannál egyaránt jelentős növekedésről számoltak be az egy évvel korábbi forgalomhoz képest. Pontos számokat az idő rövidsége miatt még nem tudtak mondani, ám több termékkörben is rekordeladásokról tájékoztattak.

Mindkét láncnál jelentősen, 20-30 százalékkal megugrott a szórakoztatóelektronikai termékek, televíziók, játékkonzolok, mobiltelefonok és táblagépek iránti kereslet.

Az Auchannál az utóbbiból például ötször annyit értékesítettek, mint 2012 decemberében. Az elektronikai termékek mellett a szépségápolási cikkek iránt volt még nagy a kereslet, a francia áruházláncnál elektromos fogkefékből kétszer annyit adtak el, mint az előző évben, emellett slágertermék volt az elektromos borotva is.

Ami az élelmiszereket illeti: szembetűnően nőtt a kereslet a halak, elsősorban a hazai fajták, leginkább a ponty és a busa iránt, a Tescónál például csak élő pontyból 400 tonnát adtak el az ünnepek alatt. Ugyanakkor a tengeri halak fogyasztása sem esett vissza, a lazac és egyéb importhalak iránti kereslet megegyezett a 2012-es szinttel. Összességében az élelmiszereknél is nőttek az eladások, bár ezen belül jókora eltérések voltak, egyes termékek forgalma jóval a várakozások felett bővült, míg más termékekből kevesebb fogyott, mint arra számítottak. A Tescónál például a vártnál kevesebb alma, sárgarépa, uborka és paradicsom fogyott, citrusfélékből, burgonyából és salátából azonban többet adtak el. Ami a húsokat illeti: a csontos tarja és a karaj bizonyult sokkal kapósabbnak a vártnál. Az Auchannál is volt olyan termékkör, amelynél a várakozásokat jóval felülmúlta a kereslet, így például 25 százalékkal több kimért szaloncukrot tudtak értékesíteni.

Decemberben a Tescónál megugrott az áruhitelek iránti igény, ahogy a cégnél tájékoztattak: minden eddiginél nagyobb volt az érdeklődés a nullaszázalékos hiteldíjmutató mellett kínált kölcsönök iránt. Az Auchannál ilyen kiugrást nem tapasztaltak, azaz a karácsonyi szezonban is hasonló volt az áruhitelek iránti igény, mint korábban. Úgy látták, hogy a vásárlók nagyon is tudatosak voltak, azaz inkább a kedvezményes árú termékekre vadásztak, mint hogy hitelt vegyenek fel egy drágább árucikkre. A hitelfelvevők zöme, nyolcvan százaléka nagyméretű háztartási gépeket vásárolt kölcsönre.

400TONNA

A TESCÓBAN csak élő pontyból 400 tonna fogyott, míg az Auchanban ötször annyi táblagép kelt el, mint egy évvel korábban.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.