Crocs: szorít a papucs

Kétszázmillió dollárral igyekszik a Crocs papucsgyártó megsegítésére a Blackstone befektetési társaság. A pillekönnyű, viszont meglehetősen drágán kínált színes papucsairól világhírűvé vált amerikai cég az összeggel 350 millió dollárra emeli részvény-visszavásárlási keretét. Ezzel mintegy harmadával csökkenti a tőzsdén lévő papírjai mennyiségét – írja az ügyletről hírt adó közleményében Jeff Lasher pénzügyi vezérigazgató-helyettes.

A pénzért cserébe a Blackstone hatszázalékos osztalékot garantáló elsőbbségi részvényekhez jut, amelyeket – ha jól megy a bolt – 14,5 dolláron törzsrészvényekre válthat át és értékesíthet. Novemberben a Crocs tulajdonosai még a vállalat egészére kerestek vevőt – sikertelenül. A bejelentésre 0,2 százalékkal 13,33 dollárra erősödött a Crocs árfolyama New Yorkban, az év egészében viszont 7,4 százalékot esett a kurzus.

Csökkent a vonzerő
Csökkent a vonzerő

A Crocs termékei az utóbbi időben veszítettek népszerűségükből, az amerikaiak egyszerűen ráuntak a papucsaira, igaz, a piacon harmadáron, de hasonló minőségben megjelent kínai klónok sem segítették az üzletmenetet. A negyedik negyedéves forgalom épphogy eléri a tervezett minimumot, a 220 millió dollárt, miközben az egy részvényre jutó veszteséget a 20-23 centes tartományba várják, ami rosszabb a Bloomberg által megkérdezett elemzők 19 centes előrejelzésénél.

A cégre hárul még az átalakításokhoz kapcsolódó 47–52 millió dolláros rendkívüli tétel kifizetése is, tovább növelve a veszteségeket.

A változások a vállalatvezetésre is kihatnak, John McCarvel vezérigazgatónak megköszönik hároméves munkáját, és áprilistól új menedzsment irányításával építik a jövőt. A megfelelő személy keresését az igazgatóság hamarosan megkezdi, csak az biztos, hogy kívülről érkezik majd. McCarvel a bolthálózat és a termékpaletta bővítésével próbálkozott, de mint Thomas Smach Crocs-elnök közleményében kifejtette, át fogják értékelni ezt a stratégiát, és a jövőben a hálózat fejlesztésére valószínűleg kevesebbet áldoznak.

Most elsősorban a vállalat pénzügyi helyzetét kell megerősíteni, javítani kell a globális forgalmi adatokon, különös figyelmet szentelve a két legfontosabb, azaz a japán és az amerikai piacuknak – tette hozzá. Smach méltatta McCarvel eredményeit, mint írja, elévülhetetlen érdemei vannak abban, hogy a Crocs 4500 főt foglalkoztató, évi egymilliárd dolláros forgalommal rendelkező, kilencven országban jelen lévő világcéggé fejlődött, s ma már nemcsak papucsot árul, hanem a csizmától a napszemüvegig terjed a kínálata.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.