Keveri a kártyákat a Google
Az eddig online és érintésmentes vásárlásra használható keretből így lesz valódi számla, ha tetszik, az internetes cég belátta, hogy nem megy minden csak elektronikusan. A fizikai kártya nagy előnye ugyanis, hogy a felhasználók mindenütt tudnak vele fizetni és az automatákból is felvehetnek pénzt. Több mint havi 150 ezer forintot, és azt is ingyen – igaz, a Google a fizetési rendszert és a kártyát is egyelőre csak az Egyesült Államokban kínálja.
A Google Wallet okostelefonos fizetési szolgáltatást 2011 szeptemberében vezették be. A mobiltelefonra letölthető alkalmazás és az érintésmentes technológia segítségével a PayPass terminállal felszerelt elfogadóhelyeken lehetett kiegyenlíteni a számlát (az online vásárlás mellett még e-mail címre is lehet vele pénzt átutalni). Az Egyesült Államokban azonban egyelőre korlátozott a PayPass-technológia elterjedtsége – csupán 300 ezer helyen található meg.
A felhasználó számlájához kapcsolt fizikai kártya felhasználhatósági köre azonban nem korlátozott: minden olyan helyen elfogadják fizetőeszközként, ahol a többi mastercardos kártyát – vagyis bárhol. A rendszer használata után értesítést is küld a tranzakciókról. A Google-nál azt remélik, hogy a „mobilbukszához” kínált bankkártyával az újdonságok iránt fogékony, de pénzügyeik teljes elektronizálódásától idegenkedők millióit tudják megnyerni maguknak. Igaz, a kártya terheléses típusú lesz, azaz a rajta lévő összeget meghaladóan hitelkeretet nem ad az ügyfélnek – ez az USA-ban hátrányként jelentkezik.
Az androidos és iOS operációs rendszert használó okostelefonokra telepített Google Wallet frissítését még a héten megkezdik, felkínálva a felhasználóknak a bankkártya megrendelését, de ezt közvetlenül számlavezető bankjuknál is kezdeményezhetik, 10-12 napos átfutási határidővel. A Google ráadásul teljes ingyenességet kínál, azaz nincs se kártyadíj, se havi vagy éves használati díj. A díjmentesség másik oldalon viszont busásan megtérülhet, hiszen a felhasználók vásárlási szokásainak közvetlen feltérképezésével olyan kiterjedt adatbázishoz juthat az internetes kereső és szolgáltató óriásvállalat, amelynek révén az eddigieknél is pontosabban tudja célba juttatni megrendelői hirdetéseit.
A cég szóvivője azt is elismerte, hogy az új adatbázis a vásárolt termék és annak ára mellett –alapesetben – a vevő személyi adatait is tartalmazza majd. Az amerikai szakértők szerint persze mindent elsöprő népszerűséget azonban csak akkor érhet el a Google Wallet, ha hitelkeret is kapcsolódik majd a kártyához – ahogy azt korábban tervezték. A Reuters úgy tudja, hogy az ezzel kapcsolatos előkészületekkel a Google Wallet fejlesztéseiért felelős Osama Bedier májusi távozásakor hagytak fel – minden bizonnyal csak ideiglenesen.
Eddig hitelre csak a hirdetők vásárolhattak szolgáltatást a Google-től, az egyszerű felhasználók számára ez a lehetőség egyelőre nem adott. A Google az idén sajtóhírek szerint már 300 millió dollárt költött a mobilpénztárca kifejlesztésére és piaci elterjesztésére, de az igazi áttörés még várat magára; igaz, szakértők szerint már nem sokáig.