Piszkos Fred a kapitány?

A Rejtő-regények nem hoznak olyan fordulatos történeteket, mint amilyeneket az élet produkál a Sólyom Hungarian Air ways Kft. ügyében. Az augusztusban nagy dérrel-durral színre lépett légitársaság –amelynek Vágó József ügyvezető igazgató szerint immár minimum fél tucat géppel kellene repülnie, s szállítani a neki beígért egymillió kínai utast –máris tulajdonost váltott, noha még egyetlen engedélyt sem kapott meg, amely alapján valódi légitársaságnak lehetne nevezni.

Új tulajdonosát pedig az Index hírportál szerint csalás és közokirat-hamisítás miatt körözik a panamai hatóságok, barátnőjével egyetemben. Utóbbi, Horthy Andrea ellen Interpol-körözés is érvényben van. Welsz Tamás és Horthy ugyanarra a címre vannak bejelentve Bissau-Guineában. A hírportál panamai, hatósági forrásokból úgy tudja, hogy Welszt és barátnőjét korábban gyanúsítottként hallgatták ki Panamában, rövid időre őrizetbe is vették, ám később szabadlábra helyezték őket, azzal a kikötéssel, hogy nem hagyhatják el az országot. Mégis visszajutottak Magyarországra. Igaz, az információk szerint Welsznek, aki tiszteletbeli konzuli címével is villogott üzleti körökben, több országból van útlevele, némelyikben a Welszre rímelő Wallace névvel. Welsz Tamás, aki a Logodi utcai Charity March Jótékonysági Menet Kft. ügyvezetőjeként a Sólyom Hungarian Air ways új tulajdonosaként tűnt fel, lapunknak néhány napja azt mondta: cége hivatalosan a Seychelle-szigeteken bejegyzett Cavalli Continental tulajdona, amely vállaltan offshore státuszú, de a mögötte álló üzletemberek fel fogják fedni kilétüket. Később felmerült: e cég mögött is Welsz állhat, hiszen 2012 elején ő maga is megpróbált egy hasonló nevű céget alapítani idehaza, ugyanazzal a székhellyel, mint amelyre a Charity March is be van jegyezve, ám ezt a cégregisztrációt a magyar bíróság megtagadta.

A külföldi Cavalli Continental a tulajdonosa a Metropol Invest Kft.-nek is, amely szintén a Logodi utcába van bejegyezve és ugyanaz a kézbesítési megbízottja, mint Welsz és Horthy esetében. A 2005-ben alapított cég ellen négy végrehajtás is folyamatban van: egy adóügyben 2008 óta, egy bírósági 2009 óta, egy a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. kérésére 2009 óta, egy pedig a Berény Yacht Klub kérésére idén október óta. A cégnek alapítása óta Welsz Tamás az ötödik ügyvezetője volt, 2011 és 2013 között, idén januárban a bissau-guineai illetőségű Djana Sanénak adta át az ügyeket. Welsz a kétezres évek elején volt aktív a hazai üzleti életben, vállalkozásai utána rendre román tulajdonba, majd felszámolásba kerültek. A nemrég fizetésképtelenné vált Sólyom Airways vevőjeként bejelentkezett Welsz lapunknak korábban azt mondta: fél évig tudják biztosan finanszírozni a két meglévő gépet, és hamarosan indulnának, ez ügyben egyeztetett is a hatósággal. Más kérdés, hogy ez a lehetetlennel határos: ha megkapják is az engedélyeket, jegyet még nem árulnak, charterpiac pedig jelenleg Magyarországon lényegében nincs. Ami kapacitásra szükség van, arra már leszerződtek a piaci szereplők. Welsz az Indexnek azt mondta: a jelenlegi vezetést Vágó Józseffel és a korábbi üzleti stratégiával együtt meghagynák. Welsz Tamás visszahívást ígért munkatársunknak, ám később hívásunkra nem reagált.

Nem Welsz az első, sajátos üzleti múlttal rendelkező üzletember a cég körül. Korábban a Sólyom Holding élelmiszer-forgalmazással foglalkozó partneréről, az „elismert dinamikus üzletemberekből álló” Sales One Kft. egyik tulajdonosáról derült ki, hogy összetűzésbe került a hatóságokkal.

 

Vágó József iránt töretlen a bizalom
Vágó József iránt töretlen a bizalom
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.