Piszkos Fred a kapitány?
Új tulajdonosát pedig az Index hírportál szerint csalás és közokirat-hamisítás miatt körözik a panamai hatóságok, barátnőjével egyetemben. Utóbbi, Horthy Andrea ellen Interpol-körözés is érvényben van. Welsz Tamás és Horthy ugyanarra a címre vannak bejelentve Bissau-Guineában. A hírportál panamai, hatósági forrásokból úgy tudja, hogy Welszt és barátnőjét korábban gyanúsítottként hallgatták ki Panamában, rövid időre őrizetbe is vették, ám később szabadlábra helyezték őket, azzal a kikötéssel, hogy nem hagyhatják el az országot. Mégis visszajutottak Magyarországra. Igaz, az információk szerint Welsznek, aki tiszteletbeli konzuli címével is villogott üzleti körökben, több országból van útlevele, némelyikben a Welszre rímelő Wallace névvel. Welsz Tamás, aki a Logodi utcai Charity March Jótékonysági Menet Kft. ügyvezetőjeként a Sólyom Hungarian Air ways új tulajdonosaként tűnt fel, lapunknak néhány napja azt mondta: cége hivatalosan a Seychelle-szigeteken bejegyzett Cavalli Continental tulajdona, amely vállaltan offshore státuszú, de a mögötte álló üzletemberek fel fogják fedni kilétüket. Később felmerült: e cég mögött is Welsz állhat, hiszen 2012 elején ő maga is megpróbált egy hasonló nevű céget alapítani idehaza, ugyanazzal a székhellyel, mint amelyre a Charity March is be van jegyezve, ám ezt a cégregisztrációt a magyar bíróság megtagadta.
A külföldi Cavalli Continental a tulajdonosa a Metropol Invest Kft.-nek is, amely szintén a Logodi utcába van bejegyezve és ugyanaz a kézbesítési megbízottja, mint Welsz és Horthy esetében. A 2005-ben alapított cég ellen négy végrehajtás is folyamatban van: egy adóügyben 2008 óta, egy bírósági 2009 óta, egy a Budapesti Önkormányzati Parkolási Kft. kérésére 2009 óta, egy pedig a Berény Yacht Klub kérésére idén október óta. A cégnek alapítása óta Welsz Tamás az ötödik ügyvezetője volt, 2011 és 2013 között, idén januárban a bissau-guineai illetőségű Djana Sanénak adta át az ügyeket. Welsz a kétezres évek elején volt aktív a hazai üzleti életben, vállalkozásai utána rendre román tulajdonba, majd felszámolásba kerültek. A nemrég fizetésképtelenné vált Sólyom Airways vevőjeként bejelentkezett Welsz lapunknak korábban azt mondta: fél évig tudják biztosan finanszírozni a két meglévő gépet, és hamarosan indulnának, ez ügyben egyeztetett is a hatósággal. Más kérdés, hogy ez a lehetetlennel határos: ha megkapják is az engedélyeket, jegyet még nem árulnak, charterpiac pedig jelenleg Magyarországon lényegében nincs. Ami kapacitásra szükség van, arra már leszerződtek a piaci szereplők. Welsz az Indexnek azt mondta: a jelenlegi vezetést Vágó Józseffel és a korábbi üzleti stratégiával együtt meghagynák. Welsz Tamás visszahívást ígért munkatársunknak, ám később hívásunkra nem reagált.
Nem Welsz az első, sajátos üzleti múlttal rendelkező üzletember a cég körül. Korábban a Sólyom Holding élelmiszer-forgalmazással foglalkozó partneréről, az „elismert dinamikus üzletemberekből álló” Sales One Kft. egyik tulajdonosáról derült ki, hogy összetűzésbe került a hatóságokkal.