Ingyenhitelt reklámoznak
A gigaüzletet vagy egyetlen cég vagy egy konzorcium viheti el, a keret ugyanis nem osztható fel. Azt nem tudni, milyen megfontolásból kell az MNB-nek saját, nulla százalékos kamattal adott refinanszírozási hitelét hirdetnie, hiszen azt a programban részt vevő kereskedelmi bankok adják tovább a vállalkozásoknak, 2,5 százalékban maximált kamattal. Az ügyfelek megnyeréséért pedig a kereskedelmi bankoknak kellene egymással vetélkedniük, azaz normális esetben nekik kellene hirdetésekkel magukhoz csábítani a hitel iránt érdeklődő vállalkozásokat. Emlékezetes, hogy Matolcsy György MNB-elnök márciusi hivatalba lépésekor azt ígérte, hogy a költekezésnek véget vet, és szigorú költségcsökkentést hajt végre a jegybankon belül. Ennek eddig a leglátványosabb eredménye az MNB modern logójának augusztusi lecserélése, arculatának archaizálása volt.
Az Orbán-kormány eddigi legnagyobb keretösszegű kommunikációs tárgyú közbeszerzése az Államadósság Kezelő Központ (ÁAK) médiavásárlási tendere volt 2,25 milliárd forint keretösszegig, azt 2011 augusztusában a Vivaki nyerte meg. Most szeptemberben ugyanez a cég elvitt egy másfél milliárd forintos ÁAK-tendert is – emlékeztet a Kreativ.hu. Szintén nagy összegű, összesen 2,2 milliárdos volt a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség Új Széchenyi Tervre vonatkozó közbeszerzése, de az négy, külön pályázható részből (médiavásárlás, rendezvény, grafikai és kutatási) állt, ám a grafikai részt eredménytelennek nyilvánította a kiíró.