Újabb célpontok után néznek

Az olcsó árak iránti igény nem ismer határokat, még akkor sem, ha az emirátusokról van szó – mondja a Wizz Air első embere, Váradi József.

Kormánypárti politikusok előszeretettel üzletelnek az arab világban. A járat indításban kaptak segítséget?

Nem érdemes politikai támogatást és kapcsolatokat feltételezni a dolog mögött: Dubaiban a repülés majdnem olyan liberális elveken működik, mint az Európai Unióban, így a járatok engedélyezése a szokásosnál nem igényelt sokkal több előkészítést. Színtiszta kereskedelmi döntést hoztunk.

A magyar piac eltartja ezt a járatot? A nyitójárat messze volt a fapados világban elfogadható töltöttségtől...

Dubai népszerűsége növekszik Kelet-Európában, de a járat felfutásához kell némi idő. Az első géppel több szlovák és cseh utast hoztunk, vagyis híre ment annak, hogy Budapestről olcsón lehet Dubaiba repülni...

Baku, Dubai, Moszkva: a gazdag utasok nagyobb profitot is jelentenek?

Pont ellenkezőleg: az utasok igényei univerzálisak és nemzetköziek. Mindenki szeret olcsón repülni. Ahogy minden légitársaság szeret hatékonyan működni – ez nálunk is kritikus pont. E kettőt össze tudjuk hangolni, ezért döntöttünk a járat mellett.

De öt óra egy gépen, amelyen az ülés nem dönthető, nem egy leányálom...

Az utasok kényelme nem a háttámlától függ. Utasaink is vásárolhatnak prémium szolgáltatásokat: elsőbbségi beszállást, nagyobb lábhelyet, váróhasználatot is. Sosem tagadtuk, hogy léteznek olyan igények, amelyeket mi nem tudunk kielégíteni, de nagy tömegek igényét fedjük le olcsó árainkkal.

Többet lehet ezeken a desztinációkon keresni azáltal, hogy nincs olyan verseny, mint Európán belül?

A Wizz Air egy a versenyben folyamatosan megméretett légitársaság. Mi nem hatalmas profitra törekszünk, hanem tisztes haszonra, s minél nagyobb volumenre. Ezért alakítjuk úgy az útvonalhálózatunkat, hogy biztosítva legyen a növekedés lehetősége. Az alacsony árak, nagy forgalom elve szerint haladunk.

Nemrégiben bejelentették: több tucat nagyobb kapacitású és hatótávú Airbus A321-es gépet rendelnek. Hosszabb távra repülnének Európából, például, mint felmerült, Indiába?

Az Airbus A321-esnek a befogadóképessége haladja meg jelentősen az általunk használt A320 típusét, nem a hatótávolsága. A gépeket azért rendeltük, mert nagyobb kapacitást kívánunk biztosítani. Ez még a jövő zenéje, hiszen 2016-tól kezdjük el átvenni ezeket a modelleket.

A Dubai World Central nyitójárata szép bejegyzés az arab aviatika emlékkönyvébe. Hozzásegítheti ez ahhoz a Wizz Airt, hogy az arab térségben is nyissanak egy kisebb bázist?

Egyelőre nem erre koncentráljuk erőinket. Minden bázist akkor jelentünk be, ha már biztos. Az üzleti lehetőségeket azonban folyamatosan figyeljük.

Kritikus kérdés a hatékonyság
Kritikus kérdés a hatékonyság
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.