Újabb célpontok után néznek
Kormánypárti politikusok előszeretettel üzletelnek az arab világban. A járat indításban kaptak segítséget?
Nem érdemes politikai támogatást és kapcsolatokat feltételezni a dolog mögött: Dubaiban a repülés majdnem olyan liberális elveken működik, mint az Európai Unióban, így a járatok engedélyezése a szokásosnál nem igényelt sokkal több előkészítést. Színtiszta kereskedelmi döntést hoztunk.
A magyar piac eltartja ezt a járatot? A nyitójárat messze volt a fapados világban elfogadható töltöttségtől...
Dubai népszerűsége növekszik Kelet-Európában, de a járat felfutásához kell némi idő. Az első géppel több szlovák és cseh utast hoztunk, vagyis híre ment annak, hogy Budapestről olcsón lehet Dubaiba repülni...
Baku, Dubai, Moszkva: a gazdag utasok nagyobb profitot is jelentenek?
Pont ellenkezőleg: az utasok igényei univerzálisak és nemzetköziek. Mindenki szeret olcsón repülni. Ahogy minden légitársaság szeret hatékonyan működni – ez nálunk is kritikus pont. E kettőt össze tudjuk hangolni, ezért döntöttünk a járat mellett.
De öt óra egy gépen, amelyen az ülés nem dönthető, nem egy leányálom...
Az utasok kényelme nem a háttámlától függ. Utasaink is vásárolhatnak prémium szolgáltatásokat: elsőbbségi beszállást, nagyobb lábhelyet, váróhasználatot is. Sosem tagadtuk, hogy léteznek olyan igények, amelyeket mi nem tudunk kielégíteni, de nagy tömegek igényét fedjük le olcsó árainkkal.
Többet lehet ezeken a desztinációkon keresni azáltal, hogy nincs olyan verseny, mint Európán belül?
A Wizz Air egy a versenyben folyamatosan megméretett légitársaság. Mi nem hatalmas profitra törekszünk, hanem tisztes haszonra, s minél nagyobb volumenre. Ezért alakítjuk úgy az útvonalhálózatunkat, hogy biztosítva legyen a növekedés lehetősége. Az alacsony árak, nagy forgalom elve szerint haladunk.
Nemrégiben bejelentették: több tucat nagyobb kapacitású és hatótávú Airbus A321-es gépet rendelnek. Hosszabb távra repülnének Európából, például, mint felmerült, Indiába?
Az Airbus A321-esnek a befogadóképessége haladja meg jelentősen az általunk használt A320 típusét, nem a hatótávolsága. A gépeket azért rendeltük, mert nagyobb kapacitást kívánunk biztosítani. Ez még a jövő zenéje, hiszen 2016-tól kezdjük el átvenni ezeket a modelleket.
A Dubai World Central nyitójárata szép bejegyzés az arab aviatika emlékkönyvébe. Hozzásegítheti ez ahhoz a Wizz Airt, hogy az arab térségben is nyissanak egy kisebb bázist?
Egyelőre nem erre koncentráljuk erőinket. Minden bázist akkor jelentünk be, ha már biztos. Az üzleti lehetőségeket azonban folyamatosan figyeljük.