Duális expó vakrandival

Lesz egyetemek utcája, és képviselteti magát a teljes hazai járműipar. Együtt lesz minden, ami az ágazathoz kötődik és fontos az Automotive Hungary Nemzetközi Járműipari Beszállítói Szakkiállításon, melyről állítják a szervezők, hogy külföldön sem volt még hasonló.

Lesz egyetemek utcája, és képviselteti magát a teljes hazai járműipar. Együtt lesz minden, ami az ágazathoz kötődik és fontos az Automotive Hungary Nemzetközi Járműipari Beszállítói Szakkiállításon, melyről állítják a szervezők, hogy külföldön sem volt még hasonló. A rendezvény tájékoztatóján Siklósi Csaba, a Hungexpo kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy a korábbi Autotechnika és Auto-Diga kiállítás most egyszerre mutatja be a hazai gazdaság húzóágazatának számító autóipar teljes spektrumát a tervezéstől a gyártásig, és alaposan megismerhetők a kapcsolódó oktatási intézmények is.

A Magyar Gépjárműipari Szövetség (MGSZ) főtitkára, Kilián Csaba szerint stratégiai cél a beszállító ágazat fejlesztése, és a kiállítás megfelelő helyszín a kapcsolatépítésre. A versenyképességhez további beruházások kellenek, ezekben fontos szerepe van a kormányzatnak is. A nyílt beszállítói napon vakrandiszerűen lehet találkozni tizenhat beszerző céggel, melynek rendeléseit az előzetes bejelentkezés alapján négyszáz vállalkozó próbálja majd elnyerni. A Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetségének (Majosz) ügyvezető főtitkára, Németh István szerint az elmúlt két évtized sikertörténet, mert a járműiparral együtt bővült a háttérágazat is, és különösen szerencsés a prémiummárkák, az Audi és Mercedes Magyarországra települése, mert ezek iránt nő a kereslet a világpiacon. A hazai szakértelem elismerését jelzi, hogy már nemcsak gyártanak, hanem fejlesztenek is nálunk a nagy beszállító cégek, mint például a Bosch, a Continental és a Knorr-Bremse.

Az autós életpályamodell lényege, hogy a közép- és felsőfokú oktatás keretében kínálnak karriert a járműipari szereplők, valamint helyi önkormányzatok, ilyen Győr és Kecskemét, ahol az Audi és a Mercedes alaposan felpezsdítette a diákéletet, állítja a Mérnökök a Járműves Műszaki Felsőoktatásért Egyesület ügyvezetője, Csütörtöki Tamás, aki szerint jövőnk az autó, sőt jelenünk és múltunk is, utalva a tájékoztató helyszínére, a Közlekedési Múzeumra, ahol az első magyar járművek állnak. Az ágazat lehetőségeit a visszapillantó tükröket gyártó SMR Hungaryvel példázta: a cég árbevétele 2014-ben előreláthatóan meghaladja majd a 320 millió Eurót, mely a 2011-es érték kétszerese.

 

A Hungexpo Budapesti Vásárközpontban november 7. és 9. között látogatható kiállításon a legújabb hazai járműipari kutatásokat ismertetik a cégek és kutatóintézetek szakemberei: a Magyarországi Járműfejlesztők I. Országos Konferenciáján kiemelt téma lesz az innováció, valamint környezetvédelem és a fenntartható fejlődés. Olyan előadókkal, mint Thomas Fasutmann, a győri Audi ügyvezetője, Franz Klein a kecskeméti Mercedes ügyvezetője, Hisahi Takeucsi, azs esztergomi Opel vezérigazgatója, Solt Tamás, a szentgotthárdi Opel ügyvezetője, Lepsényi István a Knorr-Bremse ügyvezetője és Rábai Dániel, a Continental ügyvezető igazgatója.

Fórumot tartanak a járműipari szereplők, a velük együttműködő oktatási intézmények és tanulmányaikkal mutatkoznak be az autóiparban sikeres fiatalok. A kiállító cégek többsége toborzóprogramokkal készül, melyeknek keretében bemutatják tevékenységüket és munkavállalóknak kínált lehetőségeiket. A régi magyar motorkerékpár-kollekció mellett megismerhetik a látogatók Barényi Béla munkásságát, aki évtizedeken át vezette a Mercedes biztonságtechnikai részlegét és akinek több szabadalma van, mint Edisonnak. (Munkatársunktól )

 

Hibridek és veteránok

A nyitónap középpontjában az ifjúság, a jövő nemzedéke és a szakmai utánpótlás áll, a második napon a műszaki vizsgáztatás lesz a fő téma, Emőd István, a BME docense pedig arról tart előadást, hogy mennyire környezetbarátak az alternatív járművek. Üzlet-e a veteránozás, és hogy ki mit tud tenni a feketegazdaság ellen: előbbi vitaindítója Ocskay Zoltán szakújságíró, utóbbié Knezsik István, az Autós Nagykoalíció elnöke, de szó lesz a járműipari forgalmazók szellemi tulajdonának védelméről és a közlekedésbiztonságról is.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.