Lökés a gazdaságnak
Sere Péter, a PwC kutatásvezetője szerint nemzetközi példák alapján az az összefüggés rajzolódott ki, hogy minden egy százalékkal emelt reklámköltés 0,029 százalékos GDP-növekedést von maga után.
Az MRSZ a kutatás eredményeit a kormányzat képviselőinek is megküldte, hiszen a reklámadóról szóló tárgyalások kapcsán ez szóba került, és ígéretet is tettek az eredmények publikálására. Urbán Zsolt szerint felmérés éppen arra mutatott rá, egyáltalán nem mindegy, milyen volumenű források mozdulnak meg az iparágban. Úgy vélte: nem feltétlenül járnak jobban a vállalatok, ha a reklámra fordított pénzeket árversenyre áldozzák. Bár kétségtelen, hogy válság idején a marketingbüdzsét szokás lefaragni (ez is áll a költések tavalyi visszaesése mögött), ez nem térül meg a cégek számára. A reklámok segítségével ugyanis markánsan lehet erősíteni a márkakötődést, amely egyértelműen növeli a forgalmat. Ez ráadásul erősíti a fogyasztói bizalom növekedését is.
Urbán hangsúlyozta: a reklámipar jelentős adó- és járulékbefizető is, közvetlenül 13 ezer ember dolgozik a területen, míg további 50 ezer közvetetten kötődik az iparághoz.