1,4 milliárd jut reklámra

A Magyar Postánál komolyan veszik a márkaépítés és a marketing fontosságát: erre utal, hogy a tavalyi, többmilliárdos veszteségük, ellenére is igen szép summát, 1,4 milliárdot költenek hirdetésekre idén és 2014-ben.

A Magyar Posta hosszú idő után először könyvelt el veszteséget 2012-ben: a korábbi évhez képest mind a mérleg szerinti, mind pedig az üzemi eredménye is ötmilliárd forintot meghaladó mértékben romlott. A mérleg szerinti eredmény tavaly 3,3 milliárd forint volt – mínuszban. Az állami Magyar Posta most közbeszerzési eljárásban keres magának médiaügynökséget. A nyertes cég feladata lesz a 33 ezer főt foglalkoztató vállalat média megjelenéseinek tervezése, a hirdetési felületek lefoglalása, kampányok lebonyolítása a nyomtatott, az elektronikus és az online médiában, valamint a kültéri reklámfelületeken, azaz óriásplakátokon.

A liberalizált piacra készülő Magyar Posta igencsak fontosnak tartja termékei és szolgáltatásai népszerűsítését, mert a közbeszerzési hirdetményéből világossá válik, hogy nem sajnálja erre a pénzt: 1 milliárd 412 millió forintot szán erre a célra. Vagyis a leendő nyertes zsíros üzlethez jut, tekintve, hogy a médiaügynökségi jutalék minimum tíz százalék, vagyis alsó hangon 130 millió forint ütheti a szerencsés győztes markát.

Minthogy az ajánlattétel határideje már lejárt, érdeklődtünk a postánál, hogy hányan jelentkeztek, s mely cégek nyújtottak be érvényes ajánlatot, ám a cég szóvivője azt válaszolta, hogy az eljárás még mindig folyamatban van, tehát nyertest még nem hirdettek, egyebekben pedig a közbeszerzésekről szóló törvény előírásait betartva, megfelelő időben és tartalommal adnak majd tájékoztatást. Ismerve a törvény előírásait, az állami vállalat a lehető legminimálisabb mértékben kívánja tájékoztatni a nyilvánosságot arról, mire költ el 1,4 milliárd forintot.

A kérdés persze az: mit reklámoznak ebből a hatalmas összegből? A levelet, netán a postahivatali csekkbefizetést? A tavaly bevezetett fehér csekket csak a postán lehet befizetni, ennek például fölösleges a népszerűsítésére költeni.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.