Végveszélyben a Penthouse

Nehéz napok elé néz a világhírű Penthouse férfimagazin, amelynek kiadója, a FriendFinder Networks csődvédelemért folyamodott a területileg illetékes amerikai cégbíróságon.

A világszerte internetes portáljainak ezrein keresztül társkereső szolgáltatást is nyújtó kiadó egy háromszázmillió dolláros tartozás kapcsán kért segítséget a delaware-i csődbíróságtól, előrevetítve, hogy hitelezőinek több mint háromnegyedével szóban már megegyezett a lejárt adósság rendezéséről, de ehhez nyugalomra és időre van szüksége.

A három éve elhunyt Bob Guccione által 1965-ben, a Playboy ellenlábasaként indított életmódmagazin kiadója tulajdonrészt kínált fel a cégben hitelezői számára, akiknek sok választásuk nincs: vagy elfogadják az ajánlatot, vagy bukják a befektetett millióikat. A kilábalási terv szerint a cég irányítását két kötvénytulajdonos, Andrew Conru és Lars Mapstead felügyelné, ők 2007-ben több közösségi portáljukat adták el a FriendFindernek.

A közösségi portálok „melléktevékenységeként” közös élményhez is segítik az arra szomjazó felhasználóikat – persze nem ingyen. A szexuális szolgáltatások nyújtása mellett – talán vezeklésképpen – a FriendFinder a spirituális életnek is teret szentelt azzal, hogy egyik portálján hívők létesíthetnek egymással interaktív kapcsolatot.

Nem kis „kapcsolati hálóval” rendelkezik a cég, hiszen a benyújtott dokumentumok szerint világszerte nyolcezer portálja van, amelyek 220 milliós törzsközönséggel rendelkeznek, a gondot az jelenti, hogy alig 750 ezren vannak, aki a zsebükbe is hajlandók nyúlni az emelt szintű szolgáltatásokért.

A Facebook és a LinkedIn közösségi portállal szemben a FriendFinder egyre jobban szenved, forgalma a júniussal zárult üzlet évben 294 millió dollárra zuhant, ami tízszázalékos visszaesést takar. A közösségi oldalak által hozott bevétel 17,6 százalékkal csökkent, és ezt csak részben tudta ellensúlyozni az élő, interaktív „videokapcsolatokból” származó 7,8 százalékos pluszforgalom. A cég a Thomson Reuters adatai szerint 2008 óta folyamatosan veszteséges.

Ezra Shashoua pénzügyi vezérigazgató a forgalomcsökkenésért a tagság lemorzsolódása mellett a dráguló reklámokat tette felelőssé, valamint azt, hogy a hitelkártya-társaságok letiltották ügyfeleik számára a FriendFinder online szolgáltatásainak igénybevételét, és ennek okát nem is fedték fel a cég előtt.

A FriendFindert Marc Bell és Daniel Staton alapította 2003-ban, és első nagy húzásuk – a Penthouse magazin megmentése a csődtől – is akkorra datálható. Ezek még a jó évek voltak, mert a cég részvényeit a múlt hónapban már kilistázták a Nasdaqról, miután egyetlen dollár értékben sem született rájuk üzlet.

Boldogabb napok. Három modell 2003-ban még annak örült, hogy Németországban újra megjelent a magazin
Boldogabb napok. Három modell 2003-ban még annak örült, hogy Németországban újra megjelent a magazin
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.