Lejtőre került a HTC

Folytatódik a tajvani HTC mobiltelefon-gyártó pechsorozata. A cég szűkszavú közleményben jelentette be, hogy optimalizálja amerikai dolgozóinak számát, ami lényegében leépítéseket jelent. Az amerikai HTC-központ dolgozóiból minden ötödik kapja meg a felmondólevelét a The Wall Street Journal értesülései szerint. A lap bennfentes forrásokra hivatkozva azt írja, hogy mindössze 120-an intézik ezentúl a HTC ügyeit. A felsőbb, irányítói posztokon viszont nem terveznek változtatásokat.

A kedvezőtlen amerikai fejleményeket már be is árazta hétfőn a piac, 3,6 százalékkal csökkent a HTC részvényárfolyama a tajpeji tőzsdén, igaz, azóta sokat ledolgozott ebből a veszteségből. A HTC korábban már azt is közölte részvényeseivel, hogy a cég tőzsdére lépése, azaz 2002 óta először lehetnek veszteségesek. Ebben több tényező is szerepet játszik: szeptember elején három vezető beosztású formatervezőjüket tartóztatták le üzleti titkok kiszivárogtatásának gyanújával. Ezt követte a bejelentés, miszerint a HTC stratégiai partnere, a Microsoft megvásárolta a Nokia mobiltelefon-üzletágát, ami eddigi szoros kapcsolatuk lazulását eredményezheti, minden ellenkező értelmű nyilatkozat és fogadkozás dacára. Ráadásul augusztusban a HTC forgalma tovább csökkent, amiből elemzők arra következtettek, hogy a cég nemcsak a folyó negyedévet, hanem az üzleti év egészét is veszteséggel zárja.

Az androidos okostelefonok amerikai eladási listáját egykor vezető HTC egyre lejjebb csúszik, a ComScore adatai szerint a júliussal zárult három hónapban részesedése nyolcszázalékosra esett vissza az egy negyedévvel korábbi időszak 8,9 százalékáról. A HTC ezzel még mindig a harmadik helyen áll az Apple és a Samsung mögött. A tajvaniaknak azonban – elemzők szerint – lassan a túlélésükért kell küzdeniük. Marketingoldalról ezt már meg is kezdték azzal, hogy két évre a többi között a Vasembert is játszó Robert Downey Jr. sztárszínészt szerződtették okostelefonjaik reklámarcául. Sokan kételkednek abban, hogy a fordulat sikerülhet a HTC-nek, tekintettel arra, hogy egyre szűkebb a mozgástér a csúcskategóriás készülékek piacán, de a belépő készülékeknél is folyamatosan élesedik a harc az ügyfelek megszerzéséért.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.