Nemzeti trafikot kapnak az aprófalvak is

Lázár azt is beleíratta a trafiktörvénybe, hogy a koncesszió nélkül maradó településeken a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. maga jelölhessen ki vállalkozókat a dohány terítésére. Tegnap járt le a trafikpályázat második körének az elbírálási határideje.

Tegnap járt le a trafikpályázat második körének az elbírálási határideje, a Nemzeti Dohánykereskedelmi Nonprofit Zrt. (NDN) azonban lapzártánkig nem tette közzé a nyertesek névsorát a honlapján. A pályázatot május másodikán írta ki a területért felelős Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter arra az 1417 koncesszióra, amelyért az áprilisban zárult első országos – és időközben méretes korrupciós botránnyá duzzadt – trafikpályázat során senki sem jelentkezett.

A most lezárult pályázaton meghirdetett koncessziók zömében ezer lakosúnál kisebb településekre szóltak, s korábban a vállalkozók vélhetőleg azért nem érdeklődtek ezek iránt a helyek iránt, mert a cigaretta akkori, három-öt százalékos árrése mellett nem érte volna meg dohányszakboltot üzemeltetni ilyen helyeken. Időközben azonban a trafikrendszer atyja, Lázár János a trafiktörvény módosításával a dohánygyárakat arra kötelezte, hogy a cigaretta árrését tíz százalékra emeljék.

Úgy tudni, hogy az árrésnöveléssel már sikerült felkelteni a vállalkozók érdeklődését a kistelepülések iránt is. Az NDN korábbi közlései szerint az összes meghirdetett helyre érkezett jelentkezés, igaz, könnyen lehet, hogy még így is vontatottan ment a pályázat, mivel az NDN a pályázat elbírálásának a határidejét július végéről augusztus végére halasztotta.

Lázár azt is beleíratta a trafiktörvénybe, hogy a koncesszió nélkül maradó településeken az NDN maga jelölhessen ki vállalkozókat a dohány terítésére – ezzel akarták bebiztosítani, hogy mindenütt lehessen cigarettához jutni a kistelepüléseken. Ennek megfelelően az NDN számos helyen engedélyezte a helyi vállalkozóknak a dohányárusítást – a Világgazdaság információi szerint 896 vállalkozás – zömében helyi ÁFÉSZ – kapta meg a jogot, s most derül ki, hogy véglegesen, az elkövetkező húsz évben is árulhat-e dohányt. Amiben a mostani pályázat is hasonlít a korábbihoz: teljesen átláthatatlan, hogy ki és pontosan mi alapján dönti el, hogy ki kaphasson húsz évre szóló dohánykoncessziós jogot.

Közben szeptember 2-án, hétfőn jár le annak az augusztus közepén kiírt trafikpályázatnak a beadási határideje, amelyen arra a 180 helyre jelentkezhettek az érdeklődők, amely korábban elkelt ugyan a trafiktenderen, ám a nyertes vállalkozók különféle okokból nem tudták elindítani a trafikjukat. Itt már vélhetőleg nagyobb lesz a tülekedés, miután több jól jövedelmezőnek ígérkező nagyvárosi koncesszió is található a meghirdetett helyek között. Ebben a pályázati körben kelhet el az a nyolc koncesszió is, amelyet eredetileg Nánási-Kocsis Norbert miskolci fideszes képviselő rokonai nyertek el, ám a képviselő a trafikbotrányt látva úgy döntött, hogy rokonai nem írják alá a koncessziós szerződést.

 

Az új „szabályokkal” vonzó lehet a kistelepülések trafikja is
Az új „szabályokkal” vonzó lehet a kistelepülések trafikja is
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.