Lecsaptak a lekvárra

Hamarosan Sólyom márkájú élelmiszerek kerülnek a boltok polcaira – közölte a Sólyom légitársaságot is alapítóként jegyző Lucsik János egy tegnapi sajtótájékoztatóján. Az üzletember elmondta, hogy a Sólyom nem csak márka, annál sokkal több; a minőség védjegye kíván lenni különféle élelmiszer-ipari termékek számára. Ősztől a kultúra és a sport területén is betörnek; a Sólyom két klub támogatását is tervezi. A védjegyet a Sólyom Befektetési és Vagyonkezelési Holding Kft. és a Sales One Kft. együttműködésében vezetnék be. A Sólyom Holding ennek részeként tízszázalékos üzletrészt vásárolt utóbbi cégben, amely a Naturalle lisztet, szilvalekvárt, étolajat és az Ararat brandyt is forgalmazza. Így az ügylet nyomán a Sólyom-logó valamennyi termékükre felkerül. Az adásvétel Lucsik János szerint névértéken történt, kétszázezer forintért, miután a cég jegyzett tőkéje kétmillió forint. Aligha kérdéses, a Sólyom a prémium szegmensre koncentrál újabb lépésével – mondják megfigyelők. Hogy miért, arra egyszerű a válasz: az a cég, amely prémium légitársaságot kíván működtetni, mást nem is tehet.

Lucsik János, a Sólyom Holding elnöke lapunknak elmondta: azzal tudnak majd jobbak lenni a versenytársaiknál, hogy alacsonyabb költség- és profitszinttel dolgoznak. Példaként említette, hogy egyre többet és többet rendel a Tesco a lisztjükből, így a társaság most azon gondolkodik, hogy malmot vásárol. Arra a kérdésre, hogy mindezt miből finanszírozzák, azt válaszolta: egy ilyen tranzakcióhoz közel sem biztos, hogy hatalmas összegek szükségeltetnek. A Sales One által forgalmazott termékek megtalálhatók a Tesco, a Reál, jó néhány CBA üzletben és független hazai nagykereskedésekben is –közölték. Hozzátették: fél év alatt közel egymilliárd forintos forgalmat bonyolítottak le. Egy hazai kreatív ügynökség segítségével megalkották a Naturalle brandet mint „az új magyar prémium termékcsaládot”.

Lucsik János elmondta: a Sólyom Holding feladata a Sólyom Airways zavartalan működési feltételeinek megteremtése (ez lényegében a stabil pénzügyi hátteret jelenti), de nem csak ezért vágtak bele a prémium védjegy építésébe. Hozzátette: egyetlen légitársaság sem állított még föl minősített beszállítói adatbázist a világon, ők viszont ezt teszik annak érdekében, hogy minőségi magyar termékek kerülhessenek fel a Sólyom-gépek fedélzetére. Hangsúlyozta: a most bemutatott Sólyom márkájú termékeknek is meg kell méret niük magukat a beszállítói adatbázisban. A új vállalkozásukat úgy jellemezte, mint egy kereskedelmi és gyártási összefogást annak érdekében, hogy mind több magyar termék kerülhessen be a hazai kereskedelmi csatornákba.

– A beszállítókkal együtt hosszú távon húszezer munkahelyet teremtünk – ezt már Vágó József, a Sólyom Airways vezére jelentette ki. Annyival kiegészítette az elmondottakat, hogy a jövőben azon magyar termelőknek is segítenek majd, akik jó termékeket állítanak elő, de nem tudják nagyobb mennyiségben gyártani azokat. Kérdésünkre, hogy mennyi pénz áll rendelkezésükre, annyit mondott: „amennyi kell”. A Sólyom felkarolja a magyar gazdaságot. Ennek csak a vége a légitársaság – mondta. Elárulta: Álmos vezér, az első gépük a másodikkal egy napon érkezik újra Budapestre, dátumot azonban nem kívánt megjelölni. Annyit ugyanakkor elmondott: a héten Ománba utaznak, hogy aláírják a szerződéseiket a Sólyom befektetőivel. Az aláírást követően „megvalósul a rendszerváltás óta legnagyobb befektetés Magyarországon” –tette hozzá a vezérigazgató.

„A minőség védjegyei”
„A minőség védjegyei”
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.