Megharcolnak a helyért
Magyarországon évek óta csökken a kiskereskedelmi forgalom, zsugorodik a ruházati piac. Miért most nyitnak boltot itt?
Legalább öt-hat éve figyeltük már a magyar piacot. Azt eddig is láttuk, hogy egymást követték a hullámhegyek és a -völgyek – ennyiben tehát a mostani helyzet sem más. Minket sokkal inkább az érdekelt, hogy amikor felmértük az itteni piacot, azt láttuk, a magyar vásárlók nagyon is fogékonyak a világmárkákra, keresik a minőséget. Azért most jött el az idő az üzletnyitásra, mert a piacra lépéshez jó néhány feltétel együttes teljesülésére volt szükség. Kellett egy jó hely a városban, és egy a helyi adottságokat, a piacot jól ismerő franchise partner.
Még most is ennyire nehéz jó üzlethelyiséghez jutni? Az utóbbi időben rengeteg üzlet zárt be.
Budapesten most is rendkívül nehéz igazán jó helyen nagy alapterületű üzlethelyiséget bérelni. Itt, a West Endben például úgy sikerült, hogy négy kisebb üzletet nyitottak egybe a számunkra.
Azt hinnénk, hogy a plázaüzemeltetők két kézzel kapnak az olyan húzónevek után mint a GAP. Mennyi ideig kellett várni arra, hogy üzlethelyiséghez jussanak?
Másfél évbe tellett mire beköltözhettünk.
Mit gondol, a magyar piacon mennyi idő alatt termelhetik ki azt az összeget, amibe a nyitás került?
Alapesetben egy-másfél év alatt térül meg egy új üzletünk. A magyar piac esetében most nem bocsátkoznék találgatásba. Számunkra sokkal fontosabb, hogy végre minden feltétel együtt volt a nyitáshoz. Inkább hosszútávra tervezünk az első két üzletünkkel.
Más márkákkal, például az Old Navyvel megjelennek a magyar piacon?
Egyelőre még nem gondolkozunk további terjeszkedésen. Megnézzük, hogy szerepelnek az első üzletek, megpróbáljuk megérteni, mi mozgatja meg az itteni vásárlók fantáziáját. Ami az Old Navyt illeti, annak gyengébb a nemzetközi jelenléte, mint a GAP-üzleteknek, csak az USA-ban és Japánban van jelen, míg amikor felmértük az itteni piacot, azt láttuk, hogy az emberek jól ismerik a GAP-et mint márkát.
Hogy látja a magyar ruházati piacot? Mi várható a következő pár évben?
Jó lenne azt mondani, hogy arra számítunk, mennyiségben is növekedni fog a piac, de a valóság az, hogy a GAP már egy beállt piacra lépett be, ahol ki kell harcolnia a helyét. Most úgy látjuk, hogy van egy vásárlói réteg a magyar piacon, amely keresi a jó minőséget, a jó márkát, és ha nem is korlátlanul, de hajlandó áldozni a minőségre. Úgy gondoljuk, ez egy olyan pia ci rés, ahol a GAP meg tudja találni a helyét. Egyébként más országokban megfigyelhető volt, hogy ahol a GAP elsőként lépett a piacra, utána már nem igazán követték a többiek. Érdekes lesz, hogy Magyarországon mit hoz az elkövetkezendő két év.