Okostelefon-offenzíva a vezető PC-gyártótól
Ez azért is nagy szám, mert a Lenovo nemrég, tavalyi eladásai alapján vált a világ legnagyobb számítógépgyártójává. A nemzetközi sikereit az IBM PC-üzletágának megvásárlásával megalapozó Lenovo 12,6 millió készüléket adott el, amivel 16,9 százalékosra növelte részesedését a világpiacon, ezzel megelőzte a HP-t és a Dellt a zsugorodó forgalmi adatokkal jellemezhető szektorban. Bevételének 42 százalékát adják jelenleg a hazai eladások, itt elsősorban az okostelefonok és a tabletek tarolnak. A Lenovo az előző évihez képest kétszer annyi, összesen 11,4 millió okostelefont gyártott az elmúlt negyedévben, elsősorban a hazai igények kielégítésére fókuszálva. A Gartner piackutató felmérése szerint ezzel feljött a negyedik helyre az 5,1 százalékkal harmadik koreai LG mögé.
Most 4,7 százalékos a részesedése, de hazai versenytársaival, a ZTE-vel és a Huaweijel együtt megállíthatatlanul törnek felfelé, olcsóbb készülékeikkel folyamatosan farag a világelső Samsung 31,7 és az Apple 14,2 százalékos világpiaci részesedéséből. Ebben a Lenovo készülékeinek jövő évre tervezett amerikai piaci bevezetése is segíthet. A táblagépeknél 3,3 százalékos világpiaci részesedésnél tart a Lenovo, ehhez az kellett, hogy az elmúlt egy évben megnégyszerezze a gyártási volument. Nemcsak saját gyártása felfuttatásával, de cégfelvásárlásokkal is növelheti piaci szerepét a Lenovo.
A cégmár korábban jelezte, hogy a jelenleg vevőt vagy tőkeerős partnert kereső kanadai BlackBerry számíthat az érdeklődésükre – Wong Wai Ming pénzügyi vezérigazgató szerint minden megoldásra nyitottak. A BlackBerry esetleges megvételével több mint ötezer értékes szabadalom birtokába is jutnának, ami az okostelefonok fejlesztésénél is jól jöhet, nem beszélve a beszedhető milliárdos licencdíjakról. A Lenovo emellett az Egyesült Államokban is aktivizálja magát, ahol az IBM szervergyártó részlegének lehetséges felvásárlójaként tekintenek rá. Ehhez előbb persze meg kell győzni az IBM-et arról, hogy hirdesse meg a részleget.