San Franciscóban ad elő a magyar Fornax

Újabb komoly „skalpot” hozott el a hazai informatika. A Fornax cégcsoport bár most nem az ágazat valamely nemzetközi díját nyerte el, ám mostani eredményük szakmai értékét mégis mérföldkőnek tartják.

A társaság az első magyar cég, amely előadóként vehet részt az Oracle Open Worldön (OW), a világ egyik legrangosabb vállalati informatikai konferenciáján San Franciscóban. Az elmúlt években jó néhány társaság építette reklámkampányát arra, hogy színpadra állhatott a konferencián. Az OW tavaly 50 ezer érdeklődőt vonzott az amerikai nagyvárosba, ez az év egyik kiemelt turisztikai eseménye is, a találkozó idején San Franciscóban szinte lehetetlen 500 dollár alatt szobát találni egy éjszakára.

A magyar informatikai cég saját fejlesztésű, az üzleti folyamatok támogatását és optimalizálását segítő munkafolyamat- és munkaerő-kezelő rendszerével, az Eventusszal lett befutó. Kategóriájában több mint ezer pályázó közül választották ki – mesélte a Népszabadságnak Nagy Zoltán, a Fornax előadást tartó, telekommunikációs megoldásokért felelős vezetője.

A magyar informatikai társaság saját fejlesztésű munkafolyamat-, és munkaerő-kezelő rendszerének fejlesztése több mint tíz éve zajlik. Tavaly Berlinben a legjobb európai üzleti szoftverek nagydíját is elnyerte. A megformálásának alapjaihoz még korai generációs Oracle adatbázis-kezelő modulokat is alkalmaztak – ez utóbbi magyarázhatja az amerikai óriás érdeklődését is a Fornax terméke iránt.

A megoldást ráadásul a Deutsche Telekom három cégénél a magyar, a horvát és a montenegrói szolgáltatónál már használják is. A San Franciscó-i előadást éppen a montenegrói telekommunikációs cég szakemberével együtt tartják, s az ottani bevezetés körülményeit és tapasztalatait mutatják be.

Az Eventus bevezetésével a telekommunikációs társaság hálózatában az előfizetők visszajelzései szerint nagymértékben javult a szolgáltatás minősége, mindez igencsak jelentős hatékonyságnövekedés mellett. Az összesítések szerint ugyanazzal a munkaerő-állománnyal 60 százalékkal több munkát tudnak elvégezni.

A hatékonyságnövekedés egyéb helyeken is megmutatkozik, a rendszer a legkorszerűbb technológiákkal (például okostelefonos kliens, térképi integráció) támogatja a cég munkatársainak optimális szervezését, ami megmutatkozik akár a gépjárműflotta fogyasztásának csökkenésében, a felesleges, vagy helytelen eszközökkel történő kiszállások csökkenésében. Azzal segíti például az ügymenetet, hogy egy befutó előfizetői megrendelés esetén lényegében azonnal képes közölni: az elképzelés milyen alegységek felhasználásával és mikorra teljesíthető.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.