Engedélyekre vár a Sólyom

Repülőgépeik már vannak, leszálláshoz szükséges résidőik (slot) viszont egyelőre nincsenek, miközben megkezdték a dolgozók toborzását – ez a friss helyzet a Sólyom Hungarian Airwaysnél. Az engedélyek beszerzése mindenesetre lassan halad, s nem mindenhol sikerrel.

Amszterdamot, Stockholmot, Londont, Párizst, Milánót, Frankfurtot és Brüsszelt – azaz a Malév legsikeresebb célállomásait szemelte ki légitársasága számára Lucsik János, a Sólyom egyik tulajdonosa. A cég múlt heti bemutatkozó sajtótájékoztatóján felsorolt városok repülőterein azonban egyelőre sok konkrétumot nem tudtak elmondani lapunk ezzel kapcsolatos érdeklődésére. Brüsszelben hallottak ugyan a Sólyom létrejöttéről, de arról nincs tudomásuk, hogy hozzájuk akarnának repülni.

Vágó József
Vágó József

Frankfurtból azt írták: az idei téli menetrendben nincs leszállási engedélye a Sólyomnak. Ez London Heathrow esetében sincs meg – közölte a helyi repülőtér-üzemeltető. London Cityben nem nyilatkoztak arról, tárgyalnak-e a céggel, csak annyit tudattak, hogy a honlapjukon fel vannak sorolva azon légitársaságok, melyek gépei használhatják a város központjában található repteret. A Sólyom nevét e listán hiába kerestük. A többi reptér egyelőre nem válaszolt. A HungaroControl Légiforgalmi Szolgálatot sem kereste még meg a Sólyom ilyen igényével.

A flotta viszont már alakul. A hat lízingelt, viszonylag idős, 35 000 óra körüli repült időt 50-55 ezer ciklust (le- és felszállást) teljesített Boeing 737-500 előkészítése Angliában már megkezdődött. Mielőtt a Sólyom Airways vezetői nyilvánosság elé álltak volna terveikkel, elterjedt a hír, hogy a regionális feladatok ellátására alkalmas, Jumbolino néven ismert Avro RJ85 modellt is beszerez a cég. Ezt a napokban az Iho.hu-nak adott interjújában Vágó József vezérigazgató megerősítette. A Jumbolino sem fiatal konstrukció, ám a pilóták kedvelik, mert jól tartja a siklópályát és olyan rövid pályára is le tud szállni, mint például London City, amely repteret az üzleti forgalom veszi igénybe. Úgy tudjuk, a magát prémium kategóriájú szolgáltatóként meghatározó Sólyom ide is indítana járatot, ha lesz hozzá alkalmas gépük.

A bemutatkozó sajtótájékoztatón Vágó József azt mondta, hogy az engedélyeik hamarosan meglesznek, mert a szükséges kérelmeket már május utolsó napjaiban benyújtották a Nemzeti Közlekedési Hatóságnak (NKH). A legtöbb eljárás határideje kilencven nap, ezért normális esetben augusztus végére már a kezükben lesznek a megfelelő papírok.

 

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.