Közösségi kerékpárok
A kezdeményezés már a tesztüzem kezdetén sikeresnek bizonyult: ahhoz az első hónapban máris közel 700 munkatárs csatlakozott. Az innovatív megoldásokra épülő rendszert a Magyar Telekom kifejezetten a dolgozói számára dolgozta ki a Csepel Zrt.-vel karöltve.
Önkiszolgáló, ingyenes kerékpárkölcsönző rendszerről van szó – a bicikliket a felhasználók, vagyis a vállalat munkatársai napközben vehetik igénybe a cég budapesti irodaházainál kialakított, jól felismerhető állomásokon. Ez lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan és a környezet legkisebb terhelése árán jussanak el egyik megbeszélésük helyszínéről a másikra.
A TeleBike-rendszer a féléves, őszig tartó tesztidőszak alatt negyven kerékpárral működik, azokkal a dolgozók a Telekom, illetve a T-Systems Magyarország négy telephelye között közlekedhetnek. A rendszerbe regisztrált kollégák a bicikliket PIN kód vagy ügyfélkártya segítségével kölcsönözhetik ki, probléma esetén ügyfélszolgálat és forródrót segít megoldani a helyzetet.
A közösségi kerékpárrendszert a Telekom a Csepel Zrt.-vel együttműködve valósította meg. A kétkerekűeket előállító magyar tulajdonú gyár gondoskodik a járművek szállításáról és a rendszer karbantartásáról. Erre szolgál a nemzetközi téren is újdonságnak számító, utánfutóval felszerelt logisztikai és egyben szervizkerékpárként működő Stringbike. A rendszert a Telekom építette ki, kifejlesztette a regisztrációt és a kerékpárok biztonságát szolgáló megoldásokat. Az egyedülálló flottakövetés része, hogy valamennyi biciklin GPS található, hatékony védelmet nyújtva a lopások ellen.
A Csepel logisztikai szisztémája, a Telekom flottakövető rendszere és a regisztrációs folyamat a legmodernebb megoldások közé tartozik.