Ferihegyre repül a Sólyom

Továbbra sincs sok konkrétum a Sólyom Hungarian Airways néven indulni szándékozó új magyar légitársaság terveiről, a légiközlekedési szakma – már ami Magyarországon megmaradt belőle – egyelőre azt találgatja, mennyire komolyak a cég elképzelései.

Lapunknak Vágó József, a Sólyom vezetője aztmondta: már tárgyaltak és meg is állapodtak a ferihegyi repülőtér üzemeltetőjével reptéri irodák bérléséről, s a hét közepén be is költözhetnek ezekbe a helyiségekbe. Azt nem részletezte, milyen irodák lesznek ezek, azt ugyanakkor elmondta, hogy hat gép bérléséről állapodott meg Londonban egy lízingcéggel, s az első repülő még augusztus 20. előtt megérkezik Magyarországra. Ezért a napokban jelzik a kormánynak, hogy az állami ünnepen a Sólyom „nemzeti légitársaság” repülőgépe áthúzna a Duna fölött. Megkérdeztük, melyik lízingcég finanszírozza a gépeket, de Vágó annyit mondott, hogy ez nem publikus.

A cégvezető egyelőre nem kívánta felfedni, milyen típussal repülnek, mindenesetre a Budapest Airportnak eljuttattak egy látványtervet, amelyen egy Airbus A320 repülőgép korábbi generációs modellje látható. Korábban arról volt szó, hogy kezdetben Avroliner gépekkel repülnek, de tegnap voltak olyan hírek is, hogy Boeing–737 Classic típussal tervezik az indulást. Alighanem ennek örülnének legjobban az állástalanMalév-pilóták, elvégre az ő jogosítványaikat erre a modellre a legkönnyebb megújítani.

A cégvezető nyilatkozata nyomán megkerestük a Budapest Airportot, amelynél Hardy Mihály vállalati kapcsolatokért felelős igazgató elmondta, hogy már tárgyaltak Vágóékkal, s igaz a hír, miszerint a Sólyom irodát bérel a reptéren. – Ha minden a tervek szerint halad, már a hét közepén el is kezdenek beköltözni – válaszolta kérdésünkre. Azóta azt is tudni lehet, hogy az 1-es terminál mellett bérelnek irodát, ott, ahol a reptér saját irodái is vannak. Mindezt légitársaság-alapítási céllal teszik.

A Sólyom Hungarian Airways terveiről egy hete lehetett először hallani. Lapunk ennek nyomán fényt derített egy komolynak tűnő céghálóra a vállalat körül, míg más sajtóértesülések Vágó Józsefre hivatkozva azt írták: ománi és arab pénzekből épülne fel a légitársaság. Könnyen lehet, hogy iráni befektetők is részt vesznek a történetben, a cég tulajdonosainak egyike, Hurtyák Róbert ugyanis az üzleti életből származó információink szerint komoly iráni üzleti kapcsolatokkal rendelkezik – igaz, inkább mezőgazdasági területen.

Ágazati forrásaink szerint egyébként az idén Budapesten, a Budapest Airport szervezésében zajlott Routes Europe konferencián is feltűnt egy iráni légitársaság képviselője, amely azért keltett feltűnést, mert ez a cég korábban nem látogatta a hasonló rendezvényeket. Szakmai körökben jelenlétüket azzal magyarázták, hogy egy még piacra nem lépett társaságnak keresnek potenciális partnereket, útvonalakat.

 

A légitársaság látványterve szerint így néznének ki a gépek
A légitársaság látványterve szerint így néznének ki a gépek
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.