Elcsúsznak a banánsárgán

Nem sült el jól tegnap „az első budapesti sárga taxik” átadása. Az újságírókat azzal hívták a Hősök terére, hogy a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Taxi-foliazas.eu oldallal közösen bemutatja a már új színben pompázó autókat.

Azt már az invitálásból is sejteni lehetett, hogy valami nincs rendben: az Országos Taxis Szövetség ugyanis már bemutatott néhány átfóliázott autót, vagyis elsőségről semmiképp nem lehetett beszélni.

Miután azonban a meghirdetett időpontban egyetlen sárga taxi sem állt a téren, ezért felhívtuk a BKK sajtóosztályát. Ott meglepetésünkre azt mondták: nem tudnak olyan rendezvényről, amelyen aznap részt vennének, olyanról meg végképp, ahol autókat adnának vagy vennének át. Nem messze a meghirdetett tájékoztatótól ugyanakkor feltűnt egy sárga taxi, mellette Horváth Csaba, az RT5 Taxi és Dióslaki Gábor, a Budapest Taxi vezetője, akik korábban, még az egyeztetés során élesen bírálták a fővárosi taxirendeletet. Kérdésünkre elmondták, hogy ők is kaptak az új jármű bemutatásáról szól meghívóból. A két fuvarszervező – ha már ott volt – ezúttal sem mulasztotta el megjegyezni, hogy az elfogadott taxirendelet több sebből vérzik.

Az egyre csak gyűlő tömeget végül egy taxis oszlatta szét, mondva: Ez a taxi nem az igazi, az igaziak a Hősök tere másik oldalára érkeznek. Oda végül is hosszas várakozás után csakugyan befutott néhány sárga taxi, és a sajtótájékoztatót rendező cseh Safex spol s r.o. cégtől is megérkezett az illetékes, ám a BKK részéről – ahogy azt jelezték lapunknak – senki sem jelent meg. Az Eurid.eu doméninformációs oldal adatai szerint a Taxi-foliazas.eu címet a Safex jegyeztette be. A társaság többek között egy angol autófólia-gyártó vállalkozás termékeit forgalmazza, a cégnek ugyanis van olyan színkódú terméke, amely megfelel a BKK elvárásainak.

A cseh vállalat területi vezetéséért felelős Lörinc Sándor lapunknak elmondta: azért szervezték a sajtótájékoztatót, mert szerették volna bemutatni a termékeiket, ezenfelül a BKK számára át kívánták adni az általuk megrendelt autókat.

A közlekedési központ internetes oldalán ugyanis korábban volt egy a taxisoknak szánt kérdőív, és azok között, akik ezt kitöltötték, kisorsolták három autó átfóliázását. A BKK pedig a munka elvégzésére a Safexszel szerződött. Lörinc Sándor kérdésünkre, hogy akkor most kinek mutatják be az autókat, hiszen a központtól senki sem jött el, sőt, nem is tudnak az eseményről, csak annyit mondott: „akkor nem tudnak”. Hozzátette: úgy gondolták, a BKK részéről átveszik azt, amit megrendeltek.

– Valóban jó lenne, ha valaki hivatalosan is átvenné ezeket az autókat – ezt már Bábel István, a rendezvényen részt vevő, szintén fóliázással foglalkozó Autodekor.eu Bt. munkatársa mondta lapunknak. A fóliának ugyanis az autón kell produkálni a szigorú színelvárásokat, ám az árnyalatban lehet némi eltérés attól függően, hogy eredetileg sötét vagy világos volt-e az áthúzott autó – hívta fel a figyelmet. Elmondása szerint egy autó átszínezése, befóliázása mintegy 230 ezer forintba kerül. Problémát azonban nemcsak az ár jelent, hanem az is, hogy ha az összes, Budapesten és környékén működő fóliázó cég csak ezzel foglalkozna, akkor is másfél-két évig tartana az összes fővárosi taxi behúzása.

A szeptembertől hatályba lépő taxirendelet a lejáró drosztengedélyek megújításához köti az autók átszínezését, vagyis amikor lejár az engedély, akkor kell a sofőrnek sárgára fóliáztatnia autóját. A drosztengedélyek egy évre szólnak, vagyis szeptemberhez képest legfeljebb egy év áll rendelkezésre arra, hogy elvégezzék a munkát. Nem véletlen, hogy a taxisok éppen ezt, vagyis az autók kötelező egyenszínét készülnek megtámadni az Alkotmánybíróságnál. Már készül a beadvány, az ezen dolgozók azonban egyelőre nem kívántak nyilatkozni az ügyben.

 

Az
Taxisok vizsgálják az átfóliázott autókat
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.