Húsz órát késett a Wizz Air
– A Wizz Air W6 2284 számú, Brüsszel Charleroi–Budapest járata június 30-án késett a repülőgép előre nem tervezett karbantartása miatt, amelyre egy technikai hiba miatt volt szükség. Az utasok számára étkezést és szállást biztosítottunk az előírásoknak megfelelően, a járat ma, helyi idő szerint 14.29-kor szállt fel. A Wizz Air elnézést kér az érintett utasoktól a késésért, de az utasaink és munkatársaink, valamint a repülőgép biztonsága elsődleges fontosságú számunkra – mondta Daniel de Carvalho, aWizz Air vállalati kommunikációs menedzsere.
Kérdésünkre kifejtette: a problémát egy, a pilótafülke műszerein megjelenő hibajelzés okozta (pontosan milyen, azt nem részletezte), amelynek az eredetét a járat személyzete nem tudta „megfejteni”, ezért a Lufthansa Technik karbantartó cég egyik szakemberének kellett Charleroi-ba utaznia, hogy ellenőrizze, minden rendben van-e a géppel.
Az érintett járat utasai az Indexnek arról számoltak be, hogy a gép még elgurult a kaputól, majd hajtóműhibára hivatkozva nem szálltak fel. Azt azonban fájlalták, hogy senki nem volt a Brüsszeltől viszonylag távol eső repülőtéren, aki tájékoztatta volna őket a kialakult helyzetről. Állítólag a reggel 8.40-kor induló gépre felfért néhány utas a Charleroi-ban rekedtek közül. Az Airbus A320-as kiesése komoly gondot okozott a fapados cég mai menetrendjében is: már a tegnap esti Milánó Malpensa felé induló gépük is négyórás késéssel szállt fel, ma pedig a varsói járat hat, a London Lutonba közlekedő délutáni gép pedig négyórás csúszással teljesít.
– 1500 kilométeres távolság alatt 250, a fölött pedig 400 eurós kártérítés illeti meg az érintett járatok utasait a vonatkozó uniós jogszabályok alapján. Ez alól csak a vis maior helyzet jelent kivétel, ám a normál üzembentartás mellett bekövetkező technikai hiba nem számít annak – mondta lapunk kérdésére Schulhof Barbara, a járattörlésekben és késésekben érintett utasok érdekképviseletével foglalkozó flight-refund.eu ügyvezető igazgatója. Hozzátette: a kiesett gép miatt közvetve érintett más járatok esetében pedig a vis maior sem mentesíti a légitársaságot a kártérítési felelősség alól.
– Húsz óra késés rengeteg, ez idő alatt a légitársaság átalakíthatta volna a gépek rotációját, hogy az utasoknak ne kelljen ekkora késést elszenvedniük –tette hozzá.
A Wizz Air menetrendjét az utóbbi időben egyetlen gép kiesése is komolyan érinti. Június 8-án a légitársaság egyik gépe Ciampinóban egy kényszerleszállás után annyira megsérült, hogy hosszú hetekre ki kellett vonni a forgalomból.