Plusz másfél év a korosabb autóknak
A közgyűlés ezen a szigoron ma úgy enyhített, hogy a jármű korára és környezetvédelmi besorolására vonatkozó korlátozásokat csak 2015 júliusától lépteti érvénybe, vagyis addig maradhatnak szolgálatban a korosabb kocsik is.
A taxiórák indítására vonatkozó előírások is változtak. A korábbi hírek szerint a főváros azt szerette volna, ha a taxisok minden esetben csak akkor indítanák el az órát, ha az utas már beszállt a kocsiba. A sofőrök szerint azonban ez életszerűtlen, mivel így szélsőséges esetben az is előfordulhat, hogy a telefonon megrendelt kocsiba csak órákkal később száll be az utas, addig viszont a taxisnak ingyen kell várakoznia.
A testület ezt az érvet is elfogadhatónak tartotta, így az új szabályok szerint ha az utcán intik le a taxit, abban az esetben az óra akkor indul, amikor az utas beszáll. Amennyiben viszont telefonon, időre kérik az autót, akkor az utas által megjelölt időponttól kell számítani a várakozási időt. Ha ugyancsak telefonon kérnek kocsit, de az nem előrendelés, akkor a diszpécser által előre ígért érkezési idő letelte után indíthatja a taxis az órát. Ez azt jelenti majd a gyakorlatban, hogy ha a fuvarszervező munkatársa az utasnak a taxi érkezését tíz percre ígéri, az órát csak a rendeléstól számított tíz perc múlva indíthatja el a sofőr, akkor is, ha egyébként hamarabb, például öt perc múlva a megadott címre ér – feltéve, hogy az utas még nem szállt be az autóba.
Engedett a főváros a taxik szabad jelzésével kapcsolatban is. Mint arról korábban beszámoltunk, a budapesti városvezetés azt tervezte, hogy kiegészítő fényeket ír elő a szabad jelzések mellé. Jelenleg az autók tetején a taxi felirat most akkor világít, ha az autó szabad. Ezt egészítette volna ki a főváros zöld és piros lámpákkal. A szándék szerint így az utasok számára egyértelműbb lett volna, mikor szabad az autó, és mikor nem. A tervet azonban tett nem követte, az elképzelést levették a napirendről.