Luxusautó a présgépből

Szokatlan aktussal indult az üzemszerű termelés az Audi új győri gyárában, ahol nyolcan nyomták az asztalnyi érintőképernyős rajtgépet, majd a politikusokból, gazdasági és műszaki szakemberekből álló kollektíváról csoportkép készült a présüzemben felállított színpadon egy Misano vörös színű A3 Limousine társaságában. Ez ugyanis az első olyan autó, amely teljes egészében itt készül, s már nem vonaton szállítják ide a komplett és fényezett karosszériát.

A tegnap felavatott győri komplexum a motorgyár és az autóüzem szomszédságában épült fel 900 millió eurós beruházás keretében – ezt 11,2 milliárd forinttal támogatta a magyar állam. Eddig Győrben az Ingolstadtból vonattal érkező fényezett karosszériákba építették a helyben gyártott motorokat, az új komplexumban már nemcsak végszerelnek, hanem a tekercslemeztől a hegesztésen, fényezésen át minden munkafolyamat Győrben történik, ami újabb elismerése a szakképzett magyar munkaerőnek. Az Audi mostanáig 5,77 milliárd eurót ruházott be Magyarországon.

A húsz éve működő Audi Hungaria igazgatója, Thomas Faustman ünnepi beszédében elmondta, hogy Győr harminc autógyárnak szállít motorokat világszerte, jelenleg 9200 embert foglalkoztat, az új üzemben napi 500 autó készül majd. A konszern elnöke, Rupert Stadler szerint a győri minőséget igazolja, hogy a világ legnagyobb motorgyára mellett felépülhetett a legkorszerűbb autógyár, melynek fontos szerepe van a globális növekedési stratégiában, mert az Audi 2020-ig világelső prémiummárka akar lenni.

Az avatási ceremónián a magyar és a német himnusz után Orbán Viktor miniszterelnök beszédében hangsúlyozta, hogy az Audi itthon van Magyarországon, ezt bizonyítja az árvízhez nyújtott segítsége is, miközben „24 évvel a politikai rendszerváltozás után megújul a hazai ipar”. A miniszterelnök szerint a régió autóipari központtá válásának tempója most 3-asba kapcsol, és egyre magasabb fokozatra vált. Gerd Walker autógyártásért felelős igazgató arról is beszélt, hogy a 360 ezer négyzetméternyi területen a kivitelezési munkák 75 százalékát magyar cégek végezték.

A győri gyárban eddig 23,6 millió motor és 580 ezer autó készült, itt gyártják az Audi TT Coupé és a TT Roadster sportautókat, valamint az A3-as Cabrioletet is. Évi hárommilliós kapacitásával és tavalyi eredményével az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyártója, egyben a Volkswagen-konszern központi szállítója. 2006 óta több alumínium karosszériaelemet szállítanak az R8-as sportkocsihoz. Tavaly a 33 553 autó mellett 1,9 millió motor is készült, melyek az Audi, Bentley, Porsche, Seat, Skoda, Lamborghini és Volkswagen modellekben dolgoznak. Minden második motor Audikba kerül, a termelés hét százalékát pedig a kínai FAW üzemében építik helyben gyártott autókba.

A teljesen exportra termelő Audi Hungaria 2012-es árbevétele 5,282 milliárd euró volt, idei terve 2 milliónál több motor és 50 ezer autó, 2014-re már 125 ezer személykocsi. Az új autógyár építésével párhuzamosan folyamatosan bővíti győri fejlesztési központját a német konszern,mely hetven új munkahelyet jelent kreatív magyar járműmérnököknek. A termelés felfutásával a létszám 10 ezerre bővül Győrben, ez a cég beszállítóival is számolva 14 ezer munkahelyet jelent.

Országimázs autóteszttel

A következő három hétben 43 ország 900 újságírója látogat Magyarországra kipróbálni a legújabb Audit. Ez jelentős változás a konszern kommunikációs politikájában, hiszen a TT bevezetésekor csaknem két éven át nem jelent meg a német sajtóban az a hír, hogy a sportkocsi Magyarországon készül.

 

Az S3 esetében az Audi immár azzal is büszkélkedik, hogy az Magyarországon készül
Az S3 esetében az Audi immár azzal is büszkélkedik, hogy az Magyarországon készül
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.