Luxusautó a présgépből
A tegnap felavatott győri komplexum a motorgyár és az autóüzem szomszédságában épült fel 900 millió eurós beruházás keretében – ezt 11,2 milliárd forinttal támogatta a magyar állam. Eddig Győrben az Ingolstadtból vonattal érkező fényezett karosszériákba építették a helyben gyártott motorokat, az új komplexumban már nemcsak végszerelnek, hanem a tekercslemeztől a hegesztésen, fényezésen át minden munkafolyamat Győrben történik, ami újabb elismerése a szakképzett magyar munkaerőnek. Az Audi mostanáig 5,77 milliárd eurót ruházott be Magyarországon.
A húsz éve működő Audi Hungaria igazgatója, Thomas Faustman ünnepi beszédében elmondta, hogy Győr harminc autógyárnak szállít motorokat világszerte, jelenleg 9200 embert foglalkoztat, az új üzemben napi 500 autó készül majd. A konszern elnöke, Rupert Stadler szerint a győri minőséget igazolja, hogy a világ legnagyobb motorgyára mellett felépülhetett a legkorszerűbb autógyár, melynek fontos szerepe van a globális növekedési stratégiában, mert az Audi 2020-ig világelső prémiummárka akar lenni.
Az avatási ceremónián a magyar és a német himnusz után Orbán Viktor miniszterelnök beszédében hangsúlyozta, hogy az Audi itthon van Magyarországon, ezt bizonyítja az árvízhez nyújtott segítsége is, miközben „24 évvel a politikai rendszerváltozás után megújul a hazai ipar”. A miniszterelnök szerint a régió autóipari központtá válásának tempója most 3-asba kapcsol, és egyre magasabb fokozatra vált. Gerd Walker autógyártásért felelős igazgató arról is beszélt, hogy a 360 ezer négyzetméternyi területen a kivitelezési munkák 75 százalékát magyar cégek végezték.
A győri gyárban eddig 23,6 millió motor és 580 ezer autó készült, itt gyártják az Audi TT Coupé és a TT Roadster sportautókat, valamint az A3-as Cabrioletet is. Évi hárommilliós kapacitásával és tavalyi eredményével az Audi Hungaria a világ legnagyobb motorgyártója, egyben a Volkswagen-konszern központi szállítója. 2006 óta több alumínium karosszériaelemet szállítanak az R8-as sportkocsihoz. Tavaly a 33 553 autó mellett 1,9 millió motor is készült, melyek az Audi, Bentley, Porsche, Seat, Skoda, Lamborghini és Volkswagen modellekben dolgoznak. Minden második motor Audikba kerül, a termelés hét százalékát pedig a kínai FAW üzemében építik helyben gyártott autókba.
A teljesen exportra termelő Audi Hungaria 2012-es árbevétele 5,282 milliárd euró volt, idei terve 2 milliónál több motor és 50 ezer autó, 2014-re már 125 ezer személykocsi. Az új autógyár építésével párhuzamosan folyamatosan bővíti győri fejlesztési központját a német konszern,mely hetven új munkahelyet jelent kreatív magyar járműmérnököknek. A termelés felfutásával a létszám 10 ezerre bővül Győrben, ez a cég beszállítóival is számolva 14 ezer munkahelyet jelent.
Országimázs autóteszttel
A következő három hétben 43 ország 900 újságírója látogat Magyarországra kipróbálni a legújabb Audit. Ez jelentős változás a konszern kommunikációs politikájában, hiszen a TT bevezetésekor csaknem két éven át nem jelent meg a német sajtóban az a hír, hogy a sportkocsi Magyarországon készül.