Listázott autómárkák
Melyiknek higgyünk? A legjobb autómárkák értékelésekor mindegyik cég más eredményt hozott ki, nem véletlenül, hiszen olykor a statisztikát szubjektív elemekkel keverik. Márpedig ha a válogatás és a súlyozás eltérő, akkor bizony előfordulhat, hogy rangos piackutató cégek és elismert magazinok listája jelentősen eltérő sorrendet mutat.
A Millward Brown piackutató szervezet BrandZ Top 100-as listáján hat autómárka szerepel, a legelőkelőbb helyezést a Toyota érte el, mely 25 milliárd dolláros értékre taksálva a 23., félmilliárd dollárral megelőzve a BMW-t. A nagy vetélytárs Mercedes-Benz 18 milliárd dolláros értékkel a 43. helyre került. A világ második legnagyobb piackutató szervezete, a Millward Brown listájának összeállításakor a márka anyagiakban is kifejezhető tőzsdei értékén és éves forgalmán túl absztrakt hozamokat is figyelembe vett. Olyanokat, amelyek azt fejezik ki, hogy a fogyasztók mennyire tekintik különlegesnek az adott márkát, és hogy mennyivel jelent többet a jelvény, mennyit ér annak exkluzív sugárzása, valamint számoltak az aktív ügyfelek és a passzív rajongók véleményével is.
A néhány hete publikált Forbes és a friss BrandZ-listán az autógyártóknál általában 15-20 százalékos az eltérés. A Millward Brown Top 100-asára 8,8 milliárd dolláros értékkel éppen hogy csak befért a Volkswagen, de lemaradt a Ford, az Audi, a Hyundai és a Lexus. Az utóbbiak a Forbes magazinnál bőven bejutottak a száz közé, az Audi például 33. lett, igaz, szinte duplájára (10,8 milliárd dollárra) értékelve. Abban mindkét lista megegyezik, hogy az Apple az első, és hogy egy év alatt hét százalékkal nőtt a világmárkák értéke, ami a legfrissebb BrandZ-összeállítás szerint 2600 milliárd dollárt jelent.
Az autóipari 10-es listán a Toyota, a BMW és a Mercedes dobogós, majd a Honda, a Nissan, a Volkswagen, a Ford, az Audi, a Hyundai és a Lexus következik. Az egy év alatti értéknövekedésben az Audi vezet 18 százalékkal, majd a 12 százalékos Toyota, valamint a 11-11 százalékos Hyundai és Mercedes-Benz következik. Nem biztos, hogy a listázókat minősíti, de jelzésértékű, hogy a sportkocsiknál és a Forma–1-ben is sikeres Ferrari nem fért fel a Forbes Global 500 listájára, ahogy az ugyancsak jó üzleti eredményeket produkáló és jól csengő nevű Rolls-Royce sem.