Stratégiai együttműködés
Az ilyen helyzetekre gondolva kötött a közelmúltban stratégiai partnerséget a Magyar Vöröskereszt és a Telenor Magyarország Zrt. Ennek keretében a mobilszolgáltató vállalta, hogy krízishelyzet esetén stabilizálja az érintett területek mobilhálózatát, annak kapacitását a szükséges mértékben megnöveli, valamint azt, hogy a civilszervezet munkáját modern telekommunikációs eszközökkel – tabletekkel, por- és cseppálló okostelefonokkal, laptopokkal, mobilinternet-eléréssel – támogatja. A rendkívüli körülmények között bevethető, hordozható eszközökből kialakított munkaállomás nagy hiányt pótol a Vöröskereszt működésében – a megbízható eszközparkkal a korábbinál jóval hatékonyabb lehet mind a koordináció, mind a sürgős helyszíni feladatok megoldása.
Krízishelyzet esetén a Telenor önkéntesei mozgósításával is szerepet vállal a Magyar Vöröskereszt tevékenységében, a mentésben és a kárelhárításban, legyen szó a mentőalakulatok ellátmányozásáról vagy komoly fizikai feladatokról. A megállapodásban szerepel az is: a telekommunikációs vállalkozás kész arra, hogy a segélyszervezet kérésére törökbálinti székházában rövid időn belül felállítson egy olyan telefonközpontot, ahol önkéntesei díjmentesen (zöld számon) hívható vonalon fogadhatják az adományfelajánlásokat és az adományigényeket.
A Magyar Vöröskereszt szakemberei már meg is tartották az első csoportos önkéntesképzést a cég székházában.