Beruházás nélkül csúcs-IT

Elsősorban elhatározás kell ahhoz, hogy otthonról, egy kávéházból, vagy bárhonnan, ahol internetkapcsolat van, hozzáférjünk a céges szerveren tárolt adatokhoz, vagy éppen a vállalati vezetékes telefonunkat használjuk. Már Magyarországon is egyre több cég él azokkal a megoldásokkal, amelyek képesek átformálni a megszokott irodai munkakörnyezetről alkotott képet.

A kulcsszó a felhő, vagy másként az informatikai felhő: minden olyan bérelhető, előfizethető kommunikációs és informatikai megoldás, amely az internetet használva lényegében bárhonnan elérhetővé tesz telefont, szervert, hálózatot, amivel dolgozunk.

Magánemberként szinte mindnyájan használunk valamilyen felhőszolgáltatást, Gmailt, Facebookot, YouTube-ot, mindezt az üzleti informatikában is érdemes megfontolni. A nyugati országokban a cégek több mint kétharmada dolgozik felhőalapú szolgáltatással. Sőt egy nemrég publikált tanulmány szerint az amerikai űrkutató intézet, a NASA is alkalmaz felhőmegoldásokat a Mars-kutatásban.

Hazánkban nem egészen ez a helyzet. Sok vállalatvezető még bizalmatlan a felhőalapú megoldásokkal szemben. A külföldi trendek viszont azt mutatják, hogy alaptalanul, hiszen nincs több probléma, biztonsági rés, leállás az ilyen rendszerekben sem, sőt. A felhő üzembiztosabban, olcsóbban, tevékenységre szabhatóan és sok szempontból jóval biztonságosabban működik, mint egy átlag hazai kkv informatikai rendszere. A kulcsszó: fizess annyit, amennyit használsz, érd el bárhonnan, és azt vedd, amire neked van szükséged.

A felhőtrend megerősödésére számít a hazai üzleti informatikai piac egyik vezető szolgáltatója az Invitel is, amely tavaly két új felhőalapú szolgáltatással lepte meg a piacot. Az egyik – kissé talán meglepő módon – egy új generációs asztali telefonszolgáltatás, az IP Center; a másik pedig az InviCloud, a felhőalapú szerverszolgáltatás. Mindkét megoldást a válság adta szűkös beruházási keretekhez szabták: egyetlen forint befektetés nélkül, havidíj ellenében elérhető a felhőben működő szerver vagy a virtuális telefonalközpont.

Egy könyvelőiroda az év háromszáz napján alig használja az informatikai rendszert, a maradék hatvan napon – az adóbevallások idején – pedig túlterhelik a rendszert. De így van ez sok más vállalatnál is, ahol létezik a szezonalitás; szinte kivétel nélkül minden cég több kapacitást vesz meg az irodában működő szerverekkel, mint amennyit használ. Válság idején, ez akár tekinthető luxusnak is.

Az InviCloud előfizethető szerverszolgáltatás esetében a skálázható megoldás azt jelenti, hogy pontosan annyit fizet ki az ügyfél, amennyit használ. Egyetlen forint sem megy kárba, a kapacitás lényegében gombnyomásra növelhető és csökkenthető. Miközben a nemzetközi versenytársakkal szemben mi magyar nyelvű támogatással és ügyfélszolgálattal állunk a partnerek rendelkezésére – mondta el Béres András, a cég vállalati szolgáltatás portfóliómenedzsment vezetője.

Ma már megszokott, hogy otthonról rálátunk a munkahelyi számítógépünkre, az Invitel szolgáltatásán keresztül pedig elérhetjük az irodai telefonunkat is számítógéppel, notebookkal, sőt okostelefonnal is. Ahol sokan dolgoznak távmunkában, vagy éppen a munkatársak sokat utaznak, jelentős költségmegtakarításra ad lehetőséget az irodai telefon mobiloknál még mindig olcsóbb díjszabásait használva beszélni –mondta el az IP Center kapcsán az Invitel szakembere. A hálózat a felhőben működik, nincs szükség az irodában felszerelt telefondobozokra, a készüléket rádugjuk az internetre és máris hálózatra kötöttünk egy melléket. A teljes rendszer pedig egy webadmin felületről könnyen és bárhonnan kezelhető, hatékonyabbá és olcsóbbá téve a működést. Mindezek alapján, a szakemberek szerint a jövőben a fejlesztés egyik kulcsa lehet a felhő okos használata.

Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.