Némethné a Wizz-zel repesett
– A pilóták mellett az utaskísérőket is itt képezik majd, ehhez rendelkezésre áll egy repülőgéptörzs és egy tűzoltási gyakorlatokra alkalmas terület is. – Azt mondták, hogy egy ilyen szimulátorral nem lehet lezuhanni. Nekem már kétszer is sikerült, de remélem, most jobb teljesítményt nyújtok – mondta Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója, amikor Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszter jelenlétében átadta a cég vadonatúj oktatási központját, melynek legfontosabb eleme az Airbus A320-as szimulátora.
Ez a berendezés egy repülőgép pilótafülkéjének tökéletes mása, még az ablakon át látható kép és a kabin mozgása is pont olyan, mint egy igazi utasszállítóé, s minden szituációt kockázatmentesen gyakorolhatnak benne a pilóták. A szimulátorokban zajlik a továbbképzés és a folyamatos vizsgák legtöbbje is. A pilótáknak évente több alkalommal kell részt venniük ilyen tréningeken. Eddig aWizz Air személyzete főként Amszterdamban vett részt ilyen tréningeken, de mára a cég akkorára nőtt, hogy egy berendezés kapacitását teljesen le tudja kötni, így megtakarítás, ha a képzések a pilóták lakhelyén zajlanak.
A külföldi bázisokon dolgozó pilótákat pedig olcsóbban lehet elszállásolni Budapesten, mint Nyugat-Európában. Az avatáson Németh Lászlóné hangsúlyozta: egy ilyen sikeres légitársaság oktatási központjának helyet adni siker. Úgy tekintenek a Wizz Airre, mint Magyarország sikerének előmozdítójára. Hasonló siker a légi közlekedés területén, hogy a HungaroControl légi navigációs szolgálat vezeti a koszovói magas légtér újbóli megnyitását és irányítását.
– Ezek a sikerek bizonyítják, hogy jó úton haladunk a regionális központ cím elérése felé – tette hozzá Némethné.
A szimulátor
A holland FSC tulajdona, s abban az épületben működik, amelyben a Malév Boeing–737-es szimulátora volt, azt szintén az FSC üzemeltette. A berendezés tulajdonosa és üzemeltetője az FSC, a Wizz Air pedig folyamatos szolgáltatást vesz igénybe. A szimulátor kabinja 13 tonna, egyetlen tartólába 600 kilogramm. A kétméteres betontalapzat súlya 60 tonna. Évi 6500 órát „repül” majd, több ezer vészhelyzetet tud szimulálni, például valódi füstöt is.