Újabb Stadler-üzemavató Szolnokon

Négymilliárd forintos beruházással kétszáz új munkahelyet teremtett a Stadler bővítése: az új üzemrészeket csütörtökön Orbán Viktor miniszterelnök és Peter Spuhler, a Stadler Rail-csoport tulajdonos vezérigazgatója avatta fel Szolnokon. Ezzel a cég kocsiszekrénygyártó kapacitását évi 370-re növelte, s a cégcsoport forgóvázjavító központja is itt épült meg.

A szolnoki beruházással az alumínium kocsiszekrények előállításán túl a gyár alkalmassá vált vasúti járművek komplett végösszeszerelésére is.

Peter Spuhler az avatón arról beszélt: nagy öröm számára látni, hogy a cégcsoport egyre növekszik Magyarországon. A svájci vasútijármű-csoport a mostanival együtt immár 13 milliárd forintos befektetést valósított meg nálunk az elmúlt években.

– Örülök annak, hogy svájci beruházót köszönthetünk, mert Svájc szabadságszerető ország, s példája azt is bizonyítja, hogy horribile dictu az unión kívül is van élet, nem kell ettől megijedni – mondta Orbán Viktor. A kormányfő szerint fontos az is, hogy a Stadlerben egy családi céget is tisztelhetünk, mert Magyarország szintén arra törekszik, hogy a családi vállalkozások versenyképességét, sikereit növelje. Orbán szerint az újraiparosítási program életképes Magyarországon, egyre nő az ipar részesedése a hazai termelésen belül.

A szolnoki üzemben villamos- és dízel-, normál és széles nyomtávolságú, egyszintes és emeletes vonatok alumínium kocsiszekrényeinek hegesztését és fényezését végzik. A most befejezett bővítéssel a társaság megduplázza a kapacitását, ami jövőre újabb fejlesztéssel már elérheti az ötszázat is. Nemcsak hazai, hanem német, fehérorosz, észt és lengyel piacra is termelnek.

A svájci cégcsoport a közelmúltban nyerte el a MÁV Start Zrt. és a GYSEV Zrt. közös közbeszerzési tenderét, s ennek köszönhetően 48 Flirt típusú, alacsony padlós elővárosi villamosvonatot szállít majd a két társaság részére 2015. szeptember 30-ig. Ez azt jelenti, hogy a szolnoki gyáregység 2014-ben teljes egészében hazai piacokra termel majd.

STADLER FEJLESZTÉSEK MAGYARORSZÁGON

  1. Első lépésként 2005-ben kemény nemzetközi versenyben sikerült megnyerniük a MÁV hatvan motorvonatra kiírt tenderét: ekkor nyitották meg budapesti irodájukat, majd építették fel később a pusztaszabolcsi üzemet.
  2. A svájci cégcsoport 2009-ben kezdte meg első üzemcsarnokainak felépítését a szolnoki bázisán, majd 2011-ben a második, újabb kapacitásbővítést lehetővé tevő üzemegység átadása is megtörtént.
  3. A most átadott harmadik ütem legújabb üzemcsarnokainak építését 2012 őszén kezdték meg. Ezzel Magyarország a Stadler harmadik legnagyobb gyártóbázisává vált Svájc és Németország mögött.

Egy kocsiban, egy irányban „utazik” Orbán Viktor és Peter Spuhler
Egy kocsiban, egy irányban „utazik” Orbán Viktor és Peter Spuhler
Top cikkek
Érdemes elolvasni
Vélemény
NOL Piactér

Tisztelt Olvasó!

A nol.hu a továbbiakban archívumként működik, a tartalma nem frissül, és az egyes írások nem kommentelhetőek.

Mediaworks Hungary Zrt.